insol dermatophyton/zomereczeem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vhnele

insol dermatophyton/zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 19:08

Wie heeft er ervaring 9goede en slechte) met inspuitingen met insol dermatophyton tegen zomereczeem?

fen

Re: insol dermatophyton/zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:37

Insol dermatophyton is toch een middel tegen schimmel? (onder de singel edm). Ik weet niet als dit werkt tegen zomerexzema, want dit is naar mijn weten een allergische reactie. En het is vrij duur!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:40

Ik dacht dat deze vacinatie voor schimmel was?
Maar goed mijn paard heeft deze enting dus idd gekregen tegen ringworm en is nu bijna kaal, hele happen uit d'r vacht en je kan d'r huis door de vacht heen zien, en dat terwijl mijn pony normaal 's winters een bolletje wol is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:06

Volgens mij wordt dit tegen ringworm gebruikt.
Maar inderdaad, het wordt nu ook ingezet tegen zomereczeem. Het vreemde is dat het bij het ene paard super werkt en bij de ander helemaal niks doet. Ik heb vorig jaar een poging gedaan bij mn paard en het had geen enkel resultaat. Het is inderdaad duur, de hoeveelheid is voor 4 injecties. Je paard krijgt dan 2x een injectie, weet zo niet meer hoeveel tijd ertussen zat. Dus je kunt de kosten proberen te delen met nog iemand.
Kortom...het blijft een gok en tja, je spuit wel rotzooi in je paard. Als we er even vanuit gaan dat eczeem wordt veroorzaakt door een slecht functionerende lever dan lijkt me dit absoluut niet gezond.
Ik hou het bij mn Boettje, die werkt erg goed Haha!

Donjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:41

Bij onze pony is dit ook ingespoten tegen zomereczeem. Het is inderdaad een middel tegen schimmels, met als 'bijwerking' dat het de jeuk wegneemt. Een allergische reactie als zomereczeem kan nooit weggenomen worden zoals dat bij een schimmel wel kan. Dus moet je de sympotomen verhelpen. Bij onze pony hielp het erg goed. Vaak schuurde hij in de zomer z'n hele achterkant open, nu is alleen z'n staartwortel nog een beetje plukkerig. Helemaal over is het niet, maar echt wel stukken beter!!! Lachen