Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:19

Kimmes schreef:
Jorie schreef:
Hoelang geven jullie het nu?? En hoelang moet je het nog gaan geven?

We zijn nu 3 weken bezig.
Het supplement krijgen ze nu 2 weken en ze moeten er nog 4.
Alles bij elkaar doen ze dus 7 weken mee en krijgen ze dat spul 6 weken. (de eerste week was alleen zuigjes tellen)


Okee, thanks!!! En het gaat dus om verschillende middelen begrijp ik?? Ben benieuwd naar de uitslag en of het dan snel op de markt komt.

En wat het gaat kosten want wat er nu te krijgen is is sterves duur!!!!Maar goed, ik loop vooruit.....
Eerst jullie ervaringen volgen!!!! OK dan!

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:09

Wat ik me afvraag, zuigen jullie paarden ook buiten de voertijden om of echt tijdens en rond etenstijd??

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:31

Carla doet het ook de rest van de dag. Wij hebben een losse voerbak en die hangen we alleen voor het eten en na het eten halen we hem weer weg. Anders doet ze het daarop de hele dag. En als ze geen hooi heeft dan pakt ze een houte balk waar ze het op doet. Ze staat in een open stal en het hekwerk is van gaas beton. En daar doet ze het ook op.

Afbeelding

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:38


Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 19:04

Kim doet het alleen na iets te eten.Brood,appeltje,snoepje biks>maakt niet uit.
En tijdens het hooi/stro eten af en toe eentje.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:08

De rede dat ik me dit afvroeg is dat Tieme het namelijk helemaal niet rond etenstijd doet. Ik was in eerste instantie ook van plan hem aan te melden voor die proef, maar omdat hij het niet tijdens het eten doet en omdat hij overdag in de wei loopt, heb ik het niet gedaan.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:30

Mozart ook alleen na het eten, normaal was het alleen na zijn krachtvoer maar ik zie hem sinds een paar weken nu ook met een mond vol hooi zuigen Huilen hij doet het dus alleen met eten.......

summie

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-08-04

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 07:09

Zondag weer een topdag na het eten 6-0-0-0-0 !!!

Utopiaatje

Berichten: 406
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Fryslân

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 11:13

Ik vind dit een erg interessant topic!
Mijn paard luchtzuigt vrij veel, maar vooral na het eten (of ze neemt een hap en gaat dan staan zuigen). Maar het maakt ook weer verschil of ze brok heeft gegeten of hooi.
Ik heb me ook aangemeld, maar ze hadden al genoeg voor de eerste groep, dus ik moet nog even wachten.

Maar hoe zien de tanden van jullie paarden er trouwens uit? Die van mijn paard zijn zo afgesleten dat ik bang ben dat als ze zo doorgaat over een aantal jaar niet eens meer fatsoenlijk kan eten, dus ik hoop echt dat ze met dit onderzoek iets kunnen vinden wat het luchtzuigen vermindert.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:09

Bij Carla kan je het ook al goed zien dat de tanden gaan slijten. Ze doet het ook best wel veel. En ik maak me ook zorgen daarover. Dus hoop dat er een goed resultaat uit komt.

summie

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-08-04

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:44

Bij mijn paard zie je nog niets aan haar tanden maar ze wordt dit jaar pas 6 !!

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:07

Carla word bijna 5 jaar. En daar zie je het wel al aan.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 21:37


summie

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-08-04

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:11

Zo hé daar word je niet vrolijk van !! Huilen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:28

B'elanna had hele slechte (afgesleten) tanden. Dat kwam omdat ze een metalen voerbak had waarom ze luchtzoog. De tanden sleten dus sneller dan ze aangroeiden (met iets van 2 mm per jaar). Sinds ruim twee jaar is de hele stal op de luchtzuigplekken bekleed met rubber. Haar tanden gaan er veel beter uitzien en ze kan weer gewoon een appel afhappen. Kortom: er is wel wat aan te doen.

Utopiaatje

Berichten: 406
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Fryslân

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:08

Utopia is 11, en haar tanden zijn echt heel erg afgesleten, nog erger dan bij Kimmes' paard.
Maar Anya, waar heb jij dat rubber vandaan dan? Want ik heb er ook al eens over gedacht om de stal met rubber te bekleden, alleen heb ik geen idee waar ik het vandaan moet halen eigenlijk..

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 23:13

Kim heeft sinds kort takken in haar box hangen.
Zie foto onder de tandenfoto.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:15

Utopiaatje schreef:
Utopia is 11, en haar tanden zijn echt heel erg afgesleten, nog erger dan bij Kimmes' paard.
Maar Anya, waar heb jij dat rubber vandaan dan? Want ik heb er ook al eens over gedacht om de stal met rubber te bekleden, alleen heb ik geen idee waar ik het vandaan moet halen eigenlijk..


Bij een trailer/aanhangerhandelaar, op de rol te koop. Grote tuincentra hebben ook iets dergelijks. Dat is minder hard (breekt minder snel) maar heb je mee lagen voor nodig. Is wel minder vies dan rubber (dat vijverrubberachtige spul dus).

Utopiaatje

Berichten: 406
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Fryslân

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:24

@ Anya: Bedankt! Zal eens rondkijken. Ik werk zelf bij de welkoop, misschien dat ik er van daar uit aan kan komen ofzo..

@ Kimmes: Dat van die takken is ook een slim idee inderdaad, maar doet ze het nu dan ook echt op die takken en niet meer op de boxrand (want daar kan ze in principe ook nog steeds bij)?

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 23:27

Ze pakt alleen die takken Ja
Blijkbaar vindt ze dat toch fijner dan op het ijzer.
Ik moet ze heel vaak opnieuw vastbinden,want ze zet er flink kracht op Bloos

Utopiaatje

Berichten: 406
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Fryslân

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:37

Utopia zet ook aardig kracht ja. En soms knalt ze dan van die rand af .
Ik houd jouw takkenidee ( Knipoog ) in het achterhoofd, en als ik geen geschikt rubber kan vinden, moet ik dat ook maar eens proberen.

summie

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-08-04

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 22:01

Hoe gaat het met het tellen ik merk nog steeds geen verschil !!

dierenartse
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 23:24

denken jullie nu echt dat het met poedertjes gaat verbeteren? Luchtzuigen en andere stalondeugden zijn stressproblemen, deze kunnen veroorzaakt worden door allerhande dingen: verveling, eenzaamheid, maar vnl. pijn en overbelasting zowel psychisch als fysisch bij het rijden!!! Paarden staan 23 uur op stal om 1 uur een marteling te doorstaan... Hoeveel dagen houdt jij het vol in je bed zonder tv, boeken, radio, en bezoek? Test maar eens uit

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 23:32

1 uur marteling??? Het spijt me zeer dat ik het zeg maar dit slaat dus nergens op, het paard laat het zelf toe als ze echt niet willen dat je er iets mee doet laten ze het merken. Marteling...sorry hoor maar dit vind ik echt TE overdreven

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 00:40

dierenartse schreef:
denken jullie nu echt dat het met poedertjes gaat verbeteren? Luchtzuigen en andere stalondeugden zijn stressproblemen, deze kunnen veroorzaakt worden door allerhande dingen: verveling, eenzaamheid, maar vnl. pijn en overbelasting zowel psychisch als fysisch bij het rijden!!! Paarden staan 23 uur op stal om 1 uur een marteling te doorstaan... Hoeveel dagen houdt jij het vol in je bed zonder tv, boeken, radio, en bezoek? Test maar eens uit


Vertgel vertel!!!
Jij schijnt te denken dat je mijn paard kent (24/7 zomer en winter buiten in een groep van 7 paarden, natuurlijke omgeving, alle vrijheid die een paard zich maar kan wensen)
Hoezo 23 uur op stal en 1 uur een marteling doorstaan, ga eens even heel snel je mond spoelen Stoom uit je oren
Alles en iedereen over 1 kam scheren is een makkelijk iets, als je ook maar denkt dat je weet waarover je het hebt, kijk dan even alles door, LEES en lees de andere topics ook even, dan zie je dat alles op alles wordt gezet om deze paarden niet te houden zoals jij DENKT dat ze worden gehouden.
En kom dan eens terug om een reactie te geven waar we ook wat aan hebben i.p.v. nodeloos wat uit te braken wat je blijkbaar overdwars zit, denk na voordat je wat zegt!

Misschien is dit in jouw geval wel op zijn plaats: Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten en verbeter de wereld, begin bij jezelf (en welkom op bokt he, meteen al een goede binnenkomer, weer een schreeuwer erbij) Boos!