Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jollyjoker

Berichten: 2465
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 01:10

Mijn merrie doet ook mee! Af en toe ben ik echt geschokt hoe vaak ze zuigen!!! Ik heb supplement 3, ik vind het nog niet echt minder worden. Ik heb afgelopen dagen niet zelf geteld Bloos Maar getallen verschillen nog niet veel! Ze zuigt nooit voor/tijdens of na het voeren.
Mijn andere paard is ook een luchtzuiger en zou meedoen in het onderzoek maar week ervoor kreeg hij WEER koliek en besloot mijn eigen DA hem op Pronutrin te zettten.Toen kon hij niet aan onderzoek meedoen. Hij zuigt wel duidelijk minder ondanks dat hij al 14 dgn staprust heeft ivm peesblessure.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 01:18

Ja he door het tellen ga je pas beseffen hoeveel ze het doen. Je word even wakker geschut.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 01:41

pablopicasso schreef:
Verder zie ik nog niet veel verschil kijken hoe ze het morgen weer doet tijdens het eten. Ik vond 4 wel erg weinig.

En nu we toch met mekaar gegevens wissellen wil ik gelijk even wat vragen.
Hebben jullie wel is gehoort dat ze ook op het bit luchtzuigen tijdens het rijden. Carla doet vaak z,n zelfde geluid maken als ze haar bit in heeft. Of ben ik nu een domme Koe ik hoor het wel.


Ik volg dit topic ook, ook al heb ik geen luichtzuiger is het heel interessant!

Pablopicasso, ik heb een hele tijd een merrie gereden die ook op het bit luchtzoog, was echt heel vervelend, en haast niet te rijden daardoor. Je bent zeker geen domme Koe !

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:37

jeddah schreef:
ik heb een hele tijd een merrie gereden die ook op het bit luchtzoog, was echt heel vervelend, en haast niet te rijden daardoor. Je bent zeker geen domme Koe !


Ik dacht wel alle luchtzuigmethoden te hebben gehoord, maar deze is volkomen onbekend. Bedoel je te zeggen dat die merrie alleen op het bit luchtzoog, of luchtzoog ze ook in de stal en was het zo erg dat ze ook op het bit verder ging?

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 10:25

jollyjoker schreef:
Mijn merrie doet ook mee! Af en toe ben ik echt geschokt hoe vaak ze zuigen!!! Ik heb supplement 3, ik vind het nog niet echt minder worden. Ik heb afgelopen dagen niet zelf geteld Bloos Maar getallen verschillen nog niet veel! Ze zuigt nooit voor/tijdens of na het voeren.

Euhm...wanneer zuigt ze dan wel?
Het is idd wel veel he?Het lijkt bij Kim nu wat minder te worden.

pablopicasso schreef:
Ik heb nr. 2 net als jij.

Oh ja Bloos

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:54

Anya schreef:
jeddah schreef:
ik heb een hele tijd een merrie gereden die ook op het bit luchtzoog, was echt heel vervelend, en haast niet te rijden daardoor. Je bent zeker geen domme Koe !


Ik dacht wel alle luchtzuigmethoden te hebben gehoord, maar deze is volkomen onbekend. Bedoel je te zeggen dat die merrie alleen op het bit luchtzoog, of luchtzoog ze ook in de stal en was het zo erg dat ze ook op het bit verder ging?


Het laatste Anya, ze zoog zo ontzettend erg dat ze op het bit verder ging. De merrie had een verschrikkelijke jeugd gehad waar ze 24/7 op stal gestaan heeft, tegen de tijd dat ik haar reed (voor een klant)was ze 4 en stond ze onder langdurige regelmatige behandeling bij een kraker, ook was haar hals aanzet achter haar oren al gedeeltelijk verlittekend van de te strakke luchtzuig band die ze al een paar jaar om gehad had. Het zielige was dat ze, zal je altijd zien, een super lief dier was. Echt zo'n paardje die je nooit vergeet.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:01

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik niet een domme Koe ben. Carla kan ook heel vervelend zijn onder het rijden. Ze gooit ook constand haar hoofd de lucht in. Loopt heeeeeel moeilijk aan de teugel. Ik heb gehoort dat dat kan zijn omdat ze haar spieren zo sterk heeft gemaakt door het luchtzuigen en daarom niet prettig aan de teugel komt. Maar ze doet het dus ook gewoon op het bit. Ik leid haar dan altijd af door wat anders te gaan doen met haar het gebeurt alleen in stap dus dan ga ik meestal draven. Maar ze doet het gewoon de hele dag door. En daarom ben ik blij dat we aan dit onderzoek mee zijn gaan doen. Want het is verder een schat van een merrie. Zet geen voet verkeerd.

Frutske

Berichten: 125
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Breda

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:12

Je hebt ook bitjes die speciaal daarvoor zijn. Dit zijn gewone watertrensjes met gaatjes in het bit, fluitbitjes worden ze ook wel genoemd. De gedachte erachter is dat als een paard dan op het bit luchtzuigt dat het dan fluit en dat die het dan raar vindt en daardoor niet meer doet of fijn vindt ofzo.
Het enige is wel dat je elke keer nadat je gereden hebt het bit goed moet afspoelen anders verstoppen de gaatjes en dan werkt het uiteraard niet meer.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:26

Dan moet ik dat is een keer proberen. Heb vandaag weer gereden en ze heeft het weer gedaan. En bit schoon maken vind ik altijd al belangrijk dus dat doen we hier altijd. Maar ze heeft ook al alle luchtzuigbanden gehad zelfs met pennen maar daar deed ze het zelfs nog bij. Dus het is afwachten hoe ze het bit zal vinden. Ik ga op zoek naar z,n bit en dan uit proberen.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:58

He, Mo wat goed dat het minder wordt.
Zou het dan echt helpen, hoef je toch geen rennies te kopen Clown

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:19

Nou vandaag was het 23 keer tijdens het eten het is wel minder dan anders maar weer meer dan 4 keer.

summie

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-08-04

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:28

Dat is vreemd maar misschien moet je het wat langer aankijken voordat je daadwerkelijk kunt zeggen dat het luchtzuigen minder wordt. Je bent pas een week supplementen aan het bijvoeren.
Vingers aflikken

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:23

Anya schreef:

Ik dacht wel alle luchtzuigmethoden te hebben gehoord, maar deze is volkomen onbekend. Bedoel je te zeggen dat die merrie alleen op het bit luchtzoog, of luchtzoog ze ook in de stal en was het zo erg dat ze ook op het bit verder ging?


Hier had ik ook nog nooit van gehoord, maar het paard van m'n instructrice doet dit ook. Zodra hij tijdens het rijden een moeilijke oefening moet doen, gaat hij zuigen.

summie

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-08-04

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:56

Vandaag weer een off-dag gewoon weer een topscore behaald !! 4-5-8-11-6 Ziek

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:02

Carla had voor het eten 9 3 5 2 10
Tijdens het eten 23 keer
Na het eten 9 8 12 13 10

summie

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-08-04

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:29

Voor het eten doet mijn paard het eigenlijk niet alleen daarna.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:27

Interessant!!!!! Onze haf zuigt lucht. Idd voorla na het eten maar ook, want ik iemand tussen door zag zeggen, soms ook als een soort aandacht. Dan lopen we heen en weer, bezig met andere paarden en dan begint ie ook. Als we even zitten wordt hij ook rustiger.

Geven jullie de luchtzuigers ook het liefst niks tussendoor?? Buiten de "gewone" voerbeurten om dus.

Maar goed, ik ga jullie volgen want ik ben erg benieuwd!!!

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:26

Nou ik moet zeggen als carla hooi in haar hooinet heeft doet ze het minder want dan heeft ze wat te doen. Maar owee als we haar voerbak ophangen dan pakt ze die gelijk. Die halen we elke keer weg als ze klaar is met eten. Anders blijft ze daar op de hele dag luchtzuigen. Ze heeft nu nog wel een houten balk waar ze het voor mekaar krijgt

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 00:10

Vandaag heb ik weer tijdens het eten geteld:12 keer.
Na het eten:6/2/3/4/0 + gemiddeld 3!!
We begonnen met gemiddeld 13!!! Ja

Zou het toch echt helpen en minder worden of is dit eenmalig????

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 00:23

Dat is zeker een mooi teken kijken of het zo blijft. Ik ga morgen weer tellen kijken hoe en wat. Ben even een paar dagen buitenwerking geweest. Maar morgen gaan we weer tellen. Haha!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:32

Hoelang geven jullie het nu?? En hoelang moet je het nog gaan geven?

summie

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-08-04

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:42

jollyjoker schreef:
Mijn merrie doet ook mee! Af en toe ben ik echt geschokt hoe vaak ze zuigen!!! Ik heb supplement 3, ik vind het nog niet echt minder worden. Ik heb afgelopen dagen niet zelf geteld Bloos Maar getallen verschillen nog niet veel! Ze zuigt nooit voor/tijdens of na het voeren.
Mijn andere paard is ook een luchtzuiger en zou meedoen in het onderzoek maar week ervoor kreeg hij WEER koliek en besloot mijn eigen DA hem op Pronutrin te zettten.Toen kon hij niet aan onderzoek meedoen. Hij zuigt wel duidelijk minder ondanks dat hij al 14 dgn staprust heeft ivm peesblessure.



Supplement 3 zijn dat korrels of is dat een poeder ?? En hoeveel moet je ervan geven p. dag ??

summie

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-08-04

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:46

Heb vandaag ook wedstrijd kijken of een beetje spanning invloed op het luchtzuigen heeft. Voor de rest merk ik er nog weinig van of het helpt had voor die tijd ook wel eens een dag of paar dagen dat ze het wat minder deed dan normaal of juist erger. Ik zie nog geen verschil.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 11:58

Jorie schreef:
Hoelang geven jullie het nu?? En hoelang moet je het nog gaan geven?

We zijn nu 3 weken bezig.
Het supplement krijgen ze nu 2 weken en ze moeten er nog 4.
Alles bij elkaar doen ze dus 7 weken mee en krijgen ze dat spul 6 weken. (de eerste week was alleen zuigjes tellen)

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:03

Ik had dit topic even gemist maar even posten voor een abo Haha!

Ik ben echt heel erg benieuwd naar al jullie bevindingen, staan al aardig wat positieve bevindingen tussen.
Ik wilde Mozart ook mee laten doen met dit onderzoek maar helaas, hij staat dag en nacht buiten in de kudde dus mocht hij niet meedoen.
Mozart is sinds hij dag en nacht naar buiten is gegaan veel minder gaan zuigen, ook omdat hij nu doorlopend hooi heeft liggen maar helaas is hij de laatste maand weer meer gaan zuigen dus ik ben weer op zoek naar een nieuwe oplossing en volg dit topic nu nauwlettend Ja