Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 00:45

Als ik één ding zeker weet dan is het wel dat eigenaren van luchtzuigers zeer bewust bezig zijn met hun paard en de kwaliteit van leven van die paarden.

Mijn eigen luchtzuiger bijvoorbeeld staat bewust niet vlakbij huis. Maar ik rij iedere dag 20 km heen en terug omdat ze dan op een pensionstal staan waar ze zomer en winter de hele dag de wei op kan. Waar de pensionhouder veel ruwvoer wil voeren i.p.v. 6 kg brok (omdat dat goedkoper is). Waar ze een ruime stal heeft voor de nacht met stro tot de buik, een open stal zodat ze contact heeft met haar soortgenoten, een stal voor speeltjes en wilgentakken. Een stal waar ze die gruwelijke luchtzuigonderdrukkende band niet om heeft.

Ik weet van alle reacties op bokt van mensen met een luchtzuiger dat ze vrijwel allemaal dezelfde dingen voor hun paard proberen te regelen.

Kom zeg... Laat naar je kijken. En verdiep je eens in het fenomeen luchtzuigen voor je zulke onzin uitslaat.

summie

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-08-04

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 00:56

dierenartse schreef:
denken jullie nu echt dat het met poedertjes gaat verbeteren? Luchtzuigen en andere stalondeugden zijn stressproblemen, deze kunnen veroorzaakt worden door allerhande dingen: verveling, eenzaamheid, maar vnl. pijn en overbelasting zowel psychisch als fysisch bij het rijden!!! Paarden staan 23 uur op stal om 1 uur een marteling te doorstaan... Hoeveel dagen houdt jij het vol in je bed zonder tv, boeken, radio, en bezoek? Test maar eens uit



"goed" van jouw zeg hoe lang heb je hier al onderzoek na gedaan ????? Ik heb nog NOOIT zo een onzin gelezen als wat jij hier beweert !!!!!! Hamer

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 01:06

En dan de username dierenartse aannemen Rolleyes

Anoniem

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 01:12

summie schreef:
dierenartse schreef:
denken jullie nu echt dat het met poedertjes gaat verbeteren? Luchtzuigen en andere stalondeugden zijn stressproblemen, deze kunnen veroorzaakt worden door allerhande dingen: verveling, eenzaamheid, maar vnl. pijn en overbelasting zowel psychisch als fysisch bij het rijden!!! Paarden staan 23 uur op stal om 1 uur een marteling te doorstaan... Hoeveel dagen houdt jij het vol in je bed zonder tv, boeken, radio, en bezoek? Test maar eens uit



"goed" van jouw zeg hoe lang heb je hier al onderzoek na gedaan ????? Ik heb nog NOOIT zo een onzin gelezen als wat jij hier beweert !!!!!! Hamer


Ik wist ook niet dat paarden graag boeken lazen en tv kijken, maar ik zal het vast ook allemaal niet weten.

'Dierenartse', zou je misschien iets kunnen doen aan de toon die je in je reacties aanslaat? Ik ben je al eerder in een topic tegengekomen, waar je op een zelfde manier uit de hoek kwam en die manier bevalt mij dus absoluut NIET!

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 05:31

daantjuhhh schreef:
ik ben ook zeeer benieuwd.
ik ben namelijk zelf van mening dat t een gedragsprobleem is en niet iets medisch.
ik denk eigenlijk dat je een gedrag niet kan veranderen door een andere voedingssuplament (of schrijf je zoiets??)
maar ik hoop dat wat ik denk absoluut nietwaar blijkt te zijn.

ik denk wel dat zn onderzoek nuttig is om te kijken in wat voor gedragstoestand een paard gaat luchtzuigen,
miss als ze de gedragstoestand kunnen ontdekken dat ze daar dan wat aan kunnen veranderen..

nou ik hoop echt dat t werkt.
ik hou t topic zeker in de gaten omdat ik t erg interessant vind..
dus telze dames....


kijk als je t niet geloofd laat t dan op een normale manier blijken.
ik geloof er ook NOG niet zo in en heb dat toch duidelijk in mn verhaal naar boven laten komen en heb hiermee niemand voor zn hoofd gestoten!!!

Dieranartse je kunt wel een beetje met menswaardig omgaan met mensen.
jouw verhaal komt nogal kwentsend over voor de mensen hier die alles er voor over hebben om hun paard luchtzuigvrij te krijgen.
en geef toe t is goed dat ze dit soort testen doen!
Als dit dan niet blijkt te werken weet iedereen waar hij aan toe is en komt t wel of niet boven water wat nu de oorzaak van luchtzuigen is.

ik wil de mensen op dit topic veel suc6 wensen en ga vooral zo door!
Van zulke onderzoeken leren we nog wat van!


SORRY voor typefouten, ben net weze stappen en heb wat gedronken.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 11:43

T@nj@ schreef:
En dan de username dierenartse aannemen Rolleyes


Whahahahahaha, ja heel leuk bedacht!!!!

Laten we hier vooral niet op in gaan want ik wil dit onderzoek graag volgen (uit belang voor onze haf die buiten staat en daarnaast erg afwisselend werk doet, in de krul, voor de kar en naar buiten)

Dus het laatste wat ik wil is een slotje op dit topic!!!!

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:01

Ja dat zou ik ook erg jammer vinden. Maar ik zou deze dierenarts niet voor mijn beesten willen hebben. Dat die nog geslaagt is.

Ik merk wel dat Carla het minder doet maar na het eten is het nog best wel veel. Ik heb ook een hooinet hangen daar is ze veel meebezig. Dus we gaan gewoon lekker door. Haha!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:32

pablopicasso schreef:
Ja dat zou ik ook erg jammer vinden. Maar ik zou deze dierenarts niet voor mijn beesten willen hebben. Dat die nog geslaagt is.

Ik merk wel dat Carla het minder doet maar na het eten is het nog best wel veel. Ik heb ook een hooinet hangen daar is ze veel meebezig. Dus we gaan gewoon lekker door. Haha!


volgens haar profiel IS ze ook helemaal geen dierenartse hoor Knipoog .

wat een nickname trouwens, van hoogheidswaanzin gesproken Gestoord ...

summie

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-08-04

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:36

Jorie schreef:
T@nj@ schreef:
En dan de username dierenartse aannemen Rolleyes


Whahahahahaha, ja heel leuk bedacht!!!!

Laten we hier vooral niet op in gaan want ik wil dit onderzoek graag volgen (uit belang voor onze haf die buiten staat en daarnaast erg afwisselend werk doet, in de krul, voor de kar en naar buiten)

Dus het laatste wat ik wil is een slotje op dit topic!!!!



Hier ben ik het HELEMAAL mee eens negeren die hap !!! En gewoon doorgaan met het uitwisselen van elkaars ervaringen tijdens het onderzoek.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:53

Ben blij te horen dat ze geen echte dierenarts is. Arme dieren.

Maar goed ik zeg maar altijd.

GEWOON DOORGAAN. Haha!

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 20:34

Na het eten van biks is het wel wat minder geworden bij Kim,maar niet heel veel.

Wanneer het wel veel minder is,is als ze haar zemelen krijgt.Die krijgt tgegen koliek en tijdens dat eten stond ze altijd meer te zuigen dan te eten en deed er ong . 10 min. over.
Nu niet,het is zo op en af en toe een zuigje. OK dan!

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:20

Ik zie bij carla ook wel wat verschil nu. Als ik de eerste pak na het eten dan heeft ze 9/7/9/8/9.

En nu na het eten. 6/4/3/5/4. Dus wel wat verschil. Hopen dat het nog beter word. OK dan!

summie

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-08-04

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:28

Ik merk er bij Summie nog steeds niks van. Voor het onderzoek deed ze het net zo vaak als nu. Lijst

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 22:12

Nou ja,ik heb zoiets van:we hebben het in ieder geval probeerd,toch?
En we zijn pas op de helft.
Misschien verbetert het nog Ja

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:20

Laten we dat hopen.

summie

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-08-04

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 23:58

Vandaag toch weer een goede dag gehad !! Pling

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:11

Nog nieuws van het front?????

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:18

Nou hier bij carla zie ik kleine verschillen. Omdat ze meer hooi krijgt doet ze op de dag heel weinig. Voor het eten is eigenlijk het zelfde gebleven. Tijdens het eten zie ik een verandering. Maar na het eten doet ze het nog wel veel. Dus ik weet het niet hoor.Afwachten maar.

summie

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-08-04

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:54

Gisteren en vandaag weer een topdag Ja Laat dat maar even blijven zo !! Vandaag tijdens het eten maar 3 keer en na het eten niets. Gisterenavond na het eten ook niets. *o/*

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 00:37

Zo dat ziet er geod uit en welk nr heb je ook al weer.

Znoin

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 02:23

Mijn paard is ook een luchtzuiger. Ik had me ook aangemeld, maar ervan af gezien omdat ze niet naar buiten mogen. Hij is 9 en zijn tanden zijn ook afgesleten.

Ik heb vorige week zelf een middel aangeschaft bij de paardendrogist. Het merk Purotrin.Het reguleert het maagzuur en bevorderd de darmwerking.
Nu is de week alweer voorbij en ik merkte dat Aros tijdens en na het eten minder zoog. Maar hij is er niet mee gestopt. Wel deed hij het over de hele dag genomen ook minder. Een week is vrij kort, maar ik vond het te duur om langer door te gaan. Ik wilde alleen kijken of er zowiezo een verandering te zien zou zijn. Hij zuigt ook meer als hij meer stress heeft. Het kan in zijn geval net zo goed een gewoonte zijn, maar dat wil ik nou juist uitzoeken!
Je kan ook een inwendig onderzoek laten doen bij de kliniek. Dan kunnen ze evt uitsluiten of het aan de maag ligt. Maar dat kost ook weer tussen de E100 en E200.
Ik hoop dat jullie resultaat zien met het onderzoek, want hopelijk is er dan ook nog hoop voor Aros!
Laatst bijgewerkt door Anya op 28-02-05 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

summie

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-08-04

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:34

Ik heb nummer 4 en vanmorgen na het eten van haar daglijkse portie slobber weer 0 keer dus hij gaat lekker !!! Haha!

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:10

Ja dat gaat zeker goed bij jou.

summie

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-08-04

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:43

Even voor alle duidelijkheid ze doet het nog wel hoor alleen een heel stuk minder en 'toevallig' nu na het eten niet ?! Gaaaap

MorLor

Berichten: 55
Geregistreerd: 26-12-03

Re: Het luchtzuigonderzoek is begonnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:58

Goh ,die "dierenartse" zou zo maar eens een 'klasgenootje ' van me kunnen zijn... Toevallig hebben we het de laatste tijd met een bepaald vak veel over gedragsproblemen (en stalondeugden) gehad. En vaak werd (en soms wat kort door de bocht) stress, pijn, niet kunnen doen van 'normaal' gedrag,etc,etc aangedragen. Ik weet dat ik me de afgelopen weken heel wat keren heb lopen opwinden over de manier waarop sommige mensen daar tegen aan kijken. Ik denk zelf dat de meeste eigenaren toch echt wel proberen om hun paard een zo 'paards' mogelijk bestaan laten hebben.
Maar bij onze discussies draafden sommige mensen net even te ver door. Voorbeeldje: hengsten moeten ook maar groepsgehuisvest worden (zie je Lingh, Krack, Jazz, etc al gaan??? Clown ) en als je in de randstad woonde (lees: op een pensionstal staat zonder weidegang...) moet je maar niet aan een paard beginnen... Stoom uit je oren Maar aan de andere kant : ieder zijn mening (ook al krijg ik daar soms kromme tenen van Cool )en het blijft natuurlijk wel belangrijk dat je zoekt naar wat de eventuele oorzaak is van het gedrag van je paard. Overigens komen ze weer wat terug op het luchtzuigen als stalondeugd.. Het blijkt soms gekoppeld te kunnen zijn aan maagproblemen.
En aan al mn mede studentjes die sinds kort Bokt regelmatig bekijken : leer ze hè voor AD 2!!! Haha!
En verder voor de mensen die meedoen aan het onderzoek: ik hoop echt dat er positieve resultaten uitkomen!!