*Entschema tijdens dracht

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

vikki

*Entschema tijdens dracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-01 21:49

Wie kan mij vertellen wat ook al weer het entschema is voor een drachtige merrie als je ook rhino ent??? Escala is nu 6 maanden drachtig en ik zit me af te vragen of ik nu al een 2e keer rhino moet enten...ik ben het vergeten...stom stom stom! Ik geloof dat ze ongeveer 3 maanden geleden influenza/tetanus en rhino ge-ent is...entboekje ligt helaas op stal...

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 22:47

Het lijkt me een goed idee om even je dierenarts te bellen voor het schema want dat is namelijk afhankelijk van de enting die hij gebruikt. Iedere fabrikant heeft weer een eigen schema.

Ik geloof dat als je rhino alleen tijdens de dracht ent dat je dat op de 5e, 7e en 9e maand van de dracht moet doen en dat je de influenza tetanus het beste 1 maand voor de uitgerekende datum kunt geven voor een maximale bescherming van het veulen.

Als je 2x per jaar rhino ent dan kun je gewoon je schema aanhouden dan moet je er alleen op letten dat de rhino niet de dicht bij de bevalling gegeven wordt. Ik dacht dat je na de 9e maand geen rhino meer "mag" enten.

Ik ben hier niet 100% zeker van dus vraag het voor de zekerheid even aan je eigen dierenarts. Succes verder met je merrie.

Stralend de dag door.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 09:56

Mijn drachtige merrie is op ca 3 maanden van de dracht ge-ent rhino, influenza en tetanus. Ik heb die vraag gesteld aan de da en die zei dat ik niet meer extra hoefde de enten Verward . Het is geen echte paardenarts dus ik zal het ook nog wel even navragen in emmeloord.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie