langdurige verkoudheid en homeopathie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-01 21:22

mijn merrie is al verkouden sinds ze hier 2 maanden gelden kwam. nu is ze dus drachtig en ik wil geen normale middelen geven. ook niet als het veulen er al is. het is echt heeeel donkergroen spul wat uit de neus komt. wie heeft er weleens iets van de paardendrogist gebruikt tegen hardnekkige verkoudheid en kanme een tip geven.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 23:29

Ik zou er toch heel gauw de VA bij halen! Groen = niet goed.

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 10:02

Inderdaad, ik zou ook de VA bellen.
Je kunt dan met hem/haar overleggen wat voor medicijnen het meest geschikt zijn voor een drachtige merrie.
Mocht je toch eigenwijs zijn en liever niet de VA bellen (dom!!) dan kun je Prodier (hoestmiddel voor paarden) van VSM overwegen. Toepassing: Bij hoest in het verloop van virale en/of bacteriele infecties van de voorste luchtwegen. Succes!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 09:55

de VA heeft er al naar gekeken maar kan nog niks doen zolang ze het veulen niet heeft. daarom wil ik nu eerst homeopathie proberen want baat het niet dan schaad het niet. inmiddels heb ik het middel D tox besteld in comb. met foeneknof (foene knof helpt bij het remmen van ontstekingen en bij het oplossen van slijm in de luchtwegen. de kuur duurt 10 dagen. mcoht het daarna niet over zijn en het veulen is geboren zal er opnieuw een DA naar kijken.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 15:16

Ik weet wel een middel, dit kan echter wel schaden als je er te lang mee door gaat en niet de juiste verhoudingen gebruikt. Je mag dit maximaal twee weken achter elkaar gebruiken.
Te koop bij een reformhuis, Essentiele olie Grove Den en honing. Je neemt 250 ml. heet water hierin los je op een 1/2 eetlepel honing en 10 druppels Grove Den. Goed door elkaar mengen en in een plantenspuit vernevelen in de stal, 2x daags. Denk eraan dat het niet in de ogen van je paard komt.
Zelf gebruik ik dit middeltje ook weleens bij mijn paard als ze hoest of snotterig is, maar nooit zonder van te voren bij de dierenarts te zijn geweest. Het kan een hulpmiddel zijn het is geen geneesmiddel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mandy73_unes, Purkii, Trendiction en 39 bezoekers