Veeartsen online?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gracy

Veeartsen online?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 23:33

Ken iemand een forum waar mogelijk is online met veeartsen te communiceren?

Wie of wie?

Wieteke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 08:44

Er is een goed engelstalig forum: www.horseadvice.com Niet alle onderwerpen zijn vrij toegankelijk; voor sommige moet je betalen. Er staan artikelen op over de belangrijkste ziektes en problemen en ook kan je vragen stellen aan een dierenarts over specifieke gevallen. Ik weet niet of het stellen van een vraag geld kost (het bekijken van eerder gestelde vragen in elk geval niet), maar om een artikel te bekijken moet je wel betalen. Volgens mij zijn de artikelen wel heel goed en uitgebreid. Om 1 artikel te kunnen bekijken moet je $7 overmaken en als je een jaar lang vrij toegang wil hebben tot alle informatie kost je dat $29,94. De onderwerpen zijn wel heel overzichtelijk geordend.
Als Nederlandse site ken ik alleen www.dierennieuws.nl/paarden/dierarts.htm Hier kan je alleen gratis eerder gestelde vragen bekijken en kost het stellen van een vraag 10 Euro. Deze site is wel minder informatie te vinden dan op www.horseadvice.com
Succes

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 10:24

ik heb vorige week een vraag gesteld over mijn tinker op dierennieuws.nl maar dat raad ik af het kost E10,- en je word niets wijzer !!!!!!!!
pure geldverspilling !!!!!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 11:59

Tja, de meeste sites kosten geld, en ik raad je dan toch aan om naar een 'echte' DA te stappen IRL.
Overigens zijn hier op bokt wel een aantal DAstudenten Knipoog

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:18

Op http://www.paardenshow.nl kun je ook vragen stellen aan een "paardendokter". Ik weet alleen niet of dit een gediplomeerd arts is, maar je krijgt wel binnen een paar dagen antwoord en het is gratis.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 13:39

Wieteke_ schreef:

ik vind de antwoorden die daar door de dierenarts in het forum werden gegeven, op zijn zacht gezegd, zeer achterhaald. Is volgens mij ook geen paardenarts. Veel onderwerpen of postings verdwijnen ook op dat forum Verward Ik kan mijn postings daar iig niet meer terugvinden. >;) De hele site komt op mij zeeeer commercieel over.

Wieteke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 13:59

Sosha schreef:
De hele site komt op mij zeeeer commercieel over.

Daar heb je inderdaad gelijk in. Als de klachten ook maar aan artrose ofzo doen denken roepen ze gelijk dat je (via hun site uiteraard) Primeval als wondermiddel kan bestellen. Hiermee wil ik niet zeggen dat Primeval geen goed middel is, maar ze promoten het wel heel enthousiast daar en lijken niet echt objectief. Maar www.horseadvice.com leek mij wel een hele goede site. Heb al overwogen een keer, als ik meer tijd heb, voor hun diensten te betalen zodat je op je eigen computer alle artikelen kan kopieren en zo een eigen 'database' aan kan maken zegmaar waar je altijd dingen in op kan zoeken. Ze hebben ook informatie op het gebied van training, paardenhouderij, verzorging en fokkerij enzo.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 18:03

Wieteke_ schreef:
Er is een goed engelstalig forum: www.horseadvice.com Niet alle onderwerpen zijn vrij toegankelijk; voor sommige moet je betalen. Er staan artikelen op over de belangrijkste ziektes en problemen en ook kan je vragen stellen aan een dierenarts over specifieke gevallen.

Bedankt! OK dan!