hoefzweer, symptomen??

Moderators: Dyonne, Angela

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pascha

hoefzweer, symptomen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-01 20:35

Als je paard een hoefzweer heeft, is hij dan stokkreupel of hoeft dat niet perse? Kan hij ook licht kreupel lopen op een hoefzweer?? Verward

harmvh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 20:43

Het beste kun je dat vragen aan een hoefsmid (Gecertificeerd) deze kan je die vraag Uitermate goed beantwoorden. Dit zijn namelijk de gene die dergelijke zaken vaak als eerste zien!

Verstrekte informatie is tevens terug te vinden
op www.paardentrefpunt.nl

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 22:44

Bij een hoefzweer die niet spontaan open kan breken zijn ze vaak binnen een paar dagen stok en stok kreupel! Snijdt de hoefsmid of veearst de ontsteking open dan zie je ze meteen duidelijk beter lopen, omdat dan de druk eraf is. Maar als je je paard ervan verdenkt dat hij een hoefzweer heeft kan je het beste je smid bellen! Of de veearts......

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 20:47

Maar het liefst de Smid. Die weet precies hoe hij kan snijden en hoe diep. Ik zeg niet dat een DA dat niet weet, maar een DA snijdt niet elke dag in hoeven van paarden. Deze week zelf meegemaakt. Ik bel dus als ik iets vermoed van een hoefzweer of ontsteking meteen maar de smid voortaan. Eergisteren DA geweest, paard nog erger kreupel en geen pijnstillers gekregen.Gister de smid geweest, en vandaag gaat het al stukken beter (en toch nog pijnstillers gehad van de DA).

Achilles Spr. B+20 Dr. L1+21 L2+17 M1+2!!
Olivius Dr. L2+15 M1+13, M2+15, Z1+10, Z2+2, promotie naar P-paard!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie