Treptotrichosis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Treptotrichosis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 21:04

Treptotrichosis, een huidziekte, ik heb wel wat info gevonden, maar niet super veel:

Plingoor bacterie (geen schimmel)
*Plukjes haar die samenkleven, door witgrijze afscheiding
*Als je de haren eruit trekt, komen er ronde bloederige plekken, welke pijnlijk zijn bij aanraking
*Komt vooral op de rug voor (ook kruis, schoft en hals)


Wie heeft er meer informatie en is er iets tegen te doen ofzo en wat is de oorzaak?

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:57

komt me heeeeeel erg bekent voor, is er hier niet al eens iets geopend wat er erg op lijkt?
we hebben en op stal gehad met een aandoening die er precies op lijkt.
die is behandeld met een zalfje uitwendig voor mensen.
je kunt ook hydrocortiderm proberen.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:09

ellepel schreef:
komt me heeeeeel erg bekent voor, is er hier niet al eens iets geopend wat er erg op lijkt?
we hebben en op stal gehad met een aandoening die er precies op lijkt.
die is behandeld met een zalfje uitwendig voor mensen.
je kunt ook hydrocortiderm proberen.


Ik denk dat je 'ringworm' hier bedoeld en dat is niet hetzelfde. Lijkt er veel op, maar niet hetzelfde.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:12

kun je niet gewoon de DA bellen voor meer info?

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:22

Deze middelen worden aanbevolen voor behandeling van Ringworm bij mensen. Misschien zit er iets tussen dat je DA 'herkent' en kan gebruiken?

Topical treatment: When fungus affects the skin of the body or the groin, many antifungal creams can clear the condition in two weeks or so. Examples of such preparations include those that contain [i]clotrimazole (Cruex cream, Desenex cream, Lotromin cream, lotion, and solution, and Lotrisone cream); miconazole (Monistat-Derm cream and Lotrimin cream, powder, and spray); ketoconazole (Nizoral cream and shampoo); and terbinafine (Lamisil cream and solution). These treatments are effective for many cases of foot fungus as well.

Systemic treatment: Some fungus infections do not respond well to external applications. Examples include scalp fungus and fungus of the nails. To penetrate these areas, oral medications are necessary.

For a long time, the only effective antifungal tablet was griseofulvin (Fulvicin, Grifulvin, and Gris-PEG). In recent years, newer agents have been introduced that are both safer and more effective. These include terbinafine (Lamisil), itraconazole (Sporanox), and fluconazole (Diflucan). Reputations die hard, however, and many people continue to fear that even these newer agents are "bad for the liver," when in fact they are quite safe when used properly[/i].

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:37

Verplaatst van VMR naar MD.

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:51

ringworm is een schimmel en niet pijnlijk.
aangezien ze aangeeft dat het een bacteriele infectie is zal antibiotica de oplossing kunnen zijn.

Ik neem aan dat je de dierenarts er al bij hebt gehaald omdat je weet wat het is.
Vraag hem dan even om een " kuurtje" dan ben je er zo vanaf.
Ga niet zelf wassen of schrubben etc.
Dr. Sloet van Utrecht zegt altijd......dan komen ze met een huidprobleem, ze hebben er alles aan gedaan, want de hoefsmid zei dit, de pensionhouder zei dat etc. Had men niets gedaan dan was het waarschijnlijk al weg geweest. Ik vond het heel herkenbaar.......

Met wassen of zalfjes wordt het alleen maar erger.

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:57

Heet dit op zijn hollands niet regenschurft?

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:55

lisa_pluisje schreef:
Heet dit op zijn hollands niet regenschurft?


Gezien de beschrijving, denk ook ik idd eerder aan rainrot (regenschurft).
Kijk met de zoekmachine even in het Topic van Shaseera, daar staan meen ik ook foto's in, of PB haar even.
Bij haar werd de rainrot bevestigt door de DA.

Haar paardje kreeg antibiotica en de plekken moe(s)ten dagelijks worden schoongemaakt met Betadine scrub.

Zowiezo even de VA erbij, om uit te maken wat het werkelijk is, want als het toch ringworm blijkt te zijn, dan is dit erg besmettelijk voor andere paarden, maar ook voor mensen. Ook de behandeling is anders als die voor Rainrot.

Sterkte alvast, want in beiden gevallen, is het een langdurige behandeling en een zeer hardnekkig iets.

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 13:48

Nou, mijn overleden lievelingspony (door ouderdom overleden) had het, maar ik kwam er pas achter toen ik een encyclopedie las... Nou daar wou ik graag wat meer informatie over!