*Droge of Natte mok??

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Horse Pleasure

*Droge of Natte mok??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-01 17:16

Mijn pony heeft volgens mij last van mok aan beide achterbenen.
aan de onderkant van de kogel (binnenzijde) zag het knalrood.
Ik heb dus even in de kootholte gekeken en kon duidelijk zien dat die ook geiriteerd waren. er was een zeer lichte vorm van korstvorming, heel erg dus en een beetje geelig?
het is een welsh ponytje dus heeft ze sokken die dus lang nat blijven als ze buiten heeft gestaan.
ik heb assederm erop gespoten voor zo goed als het ging want dat vond ze toch maar niets dat gesis.

kan ik hier verder nog iets aan doen?

kilancatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 21:14

hoi toen ik mijn paard had gekocht had ze ook heel erg mok en toe heb ik bij de dierenarts een middeltje voor honden zwemmers eczeem.

zo heb ik het behandeld:

Met warm water en betadine scrub ALLE korstjes er van af krabben (wel als het al hellemaal zacht en geweekt is!!!)
Heel goed afdrogen
Toen dat middeltje (ik weet echt niet meer hoe dat heet) er op gesmeert en dat bij mij ik elk geval 5 dagen doen en het is helemaal weg

Wel zal ik als ik jou was met die lange sokken 2 weken als het nat wer is zo vaak mogelijk even afdrogen
maar als het echt goed weg is en je ziet er niets meer van komt het echt heel lang niet meer terug

Killy Hoop Dat ut daar beter met je zal gaan Boos! (K)

kilancatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 21:15

ik hoop dat het lukt veel suc6

Killy Hoop Dat ut daar beter met je zal gaan Boos! (K)

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 21:44

mocht bovenstaand niet helpen, zinkzalf, niks wegkrabben of wassen, dit erop smeren, bij mijn paardje had het effect

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 23:29

Niks weg krabben!!! Weet je wel hoe gevoelig dat is...ik zou om te beginnen die sokken weg knippen, zonde misschien, maar wel zo prettig voor de genezing he...bij natte mok smeer ik gedurende zeer korte periode socatylzalf op de mok, dit droogt de mok uit en was volgens de VA op stal als meneer Offereins hier op het forum geschikt voor kortstondig gebruik om natte mok uit te drogen. Daarna kan je als het nog niet over is hydrocortiderm gebruiken om de mok te behandelen, wassen met betadine mag alleen de 1e behandeling, daarna niet meer nat!!! Eventueel zou je ook tandpasta kunnen proberen om mok uit te laten drogen, bij sommige paarden werkt dat prima, bij die van mij dus helaas niet. Maar dit is dus wat ik zelf zou proberen, succes!

gina_oud

*Droge of Natte mok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 21:43

Hoi,

Toevallig heeft onze pony ook last van mok. Volgens onze stalbaas komt het doordat onze dochter het te nat maakt. En dat klopt, want als ze gereden heeft spuit ze altijd zijn benen af om de blubber er af te halen. Zijn advies was heel eenvoudig: niet meer nat maken, als het toch nat wordt door de regen goed droog maken en alleen wat uierzalf erop smeren als je denkt dat het pijnlijk is.

Groetjes Gina

Party!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie