niet kreupel, maar af en toe een misstap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-01 21:35

Sinds vorige week doet mijn 2 1/2 jarige ruin af en toe een vreemde misstap. Hij loopt met een ander paard overdag in de wei, tegen de avond komen ze weer op stal. In de wei zie je niks, niet in stap, draf of galop. Als ie op de straat (op het harde dus) stapt, zet hij af en toe z'n linkerachterbeen (heel soms ook z'n rechter) naast de massa, en je hoort ook dat de hoef over de weg 'schraapt', het lijkt alsof hij het laatste stukje over de weg sleept. Hij heeft geen koorts, eet goed, het is niet warm, niet dik, niet gevoelig. De dierenarts is geweest, maar jullie begrijpen het al: toen was er niks te zien. Hij doet het ook alleen als ie langzaam stapt, zo gauw de stap actiever wordt is het over. Ik snap er niks van en weet ook niet of ik me hierover zorgen moet maken. Iemand een idee?


Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 21:54

Hai Kendra,
Ons paard struikelde ook regelmatig.
Sinds dat we haar hebben laten bekappen op de Natural Balance manier, is dit probleem helemaal over.
Ze rolt dan a.h.w. makkelijker over haar hoeven heen.

Groetjes
Ton

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 21:57

Dit klinkt naar een knie die op slot zit. En inderdaad, als hij het niet doet op het moment dat de arts er is, kan die niets vinden.
Als hij uit stal komt, heeft hij het ook?
Ik zou het met de smid overleggen, misschien kan die inderdaad wat doen met bekappen, of misschien een ijzertje?
Jonge paarden hebben wel vaker last van knieen die op slot zitten, het is niets om je zorgen over te maken, maar ik zou er wel naar laten kijken...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cassidy op 2001-12-13 21:58 ]</font>

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-01 21:57

Hoi Ton, het paard struikelt niet, maar zet z'n been gewoon naast de massa. Desalniettemin ben ik wel nieuwsgierig naar deze manier van bekappen, kun je daar iets meer over vertellen?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 17:56

Een paard van die leeftijd is nog volop in de groei, dus het is helemaal niet zo gek dat hij af en toe de controle een beetje kwijt is over zijn veranderende lichaam. Het is neit verkeerd om er eens een deskundig hoefsmid bij te roepen! Die kan vaak door juiste manier van bekappen het paard helpen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abby_Snow, Babootje, Camino_S, Eve_16, jannekespr, m0niekkkie, nadcha, noox, Soepkipje en 28 bezoekers