Dik been, wordt met stappen dikker.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Dik been, wordt met stappen dikker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 23:12

Lady staat sinds vorig week zondag met een dikke kogel en pees aan een achterbeen (waarschijnlijk vocht), ze loopt er verder niet kreupel op, het is niet gevoelig en ook niet warm.
Ik heb sinds zondag alleen maar gestapt, zondag t/m dinsdag gewoon stappen als rustig aan doen, half uurtje aan de hand. Woensdag toch maar de DA gebeld, omdat het niet duidelijk minder werd, langskomen was deze week wat lastig voor de DA (zit op het volgende eiland en de pont ligt eruit..), maar die vond het niet ernstig klinken en adviseerde stalrust, met eventueel maximaal 5 minuten stappen achter elkaar en vooral veel koelen.. Als het maandag erger/niet beter was, moesten we nog een keer bellen (dan is de pont weer in gebruik).
Nu zag het been er vandaag toen ik haar van stal haalde best dun uit, een hele verbetering vergeleken met vorige dagen, van voren af zag je geen verdikking meer, alleen als je de 2 zijkanten van de pezen met elkaar vergelijkt zie je wel verschil, bij het ene been zie je de "aftekeningen" van de pees, bij de ander nog niet. (Nu weet ik ook niet of het echt ernstig is, maar het is het enige been waarbij je dat niet ziet, bij haar andere drie benen kun je de pezen (als het eigenlijk wel pezen zijn die je ziet.. Bloos) best duidelijk zien).
Maar nadat ik 5 minuten gestapt had en haar op de wasplaats zette, waren d'r kogel en pees een stuk dikker dan voor het stappen.
Na het afspuiten zag het been er wel al weer beter uit, maar nog steeds dikker dan toen ik haar van stal haalde.
De 2 andere keren dat we gestapt hebben, precies hetzelfde verhaal..

Nu zit ik een beetje te twijfelen wat ik morgen en maandag ga doen, of niet stappen en alleen koelen (DA zei eventueel stappen, maar vooral rust en koelen), of toch gewoon stappen, want de beweging is toch juist goed voor de doorbloeding?
Maandagavond zie ik mijn instructrice weer en vraag ik haar wel om advies, aangezien zij het natuurlijk ook kan zien, maar daar heb ik voor morgen en maandag nog niets aan... Misschien dat hier iemand advies kan geven??

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:22

In elk geval veel koelen en maandag gelijk de DA laten komen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:26

Zou de dierenarts morgen snel bellen. Veel koelen is altijd goed. Je kan even stappen, maar dan bijv. nog korter en daarna gelijk koelen.
Prettig als je DA snel kan komen; dan weet je wat het probleem is en hoe het behandeld moet worden.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 19:41

DA wordt morgenochtend idd weer gebeld..
Vandaag leek het been al dikker toen ze van stal kwam, 2 stalgenootjes (met heel wat meer ervaring dan ik Knipoog) hebben ook even gekeken, die vonden het ook niet helemaal kloppen aangezien het wel best dik is, maar er niet heel veel vocht lijkt te zitten en ze helemaal nergens op reageert alsof het pijn doet, je mag knijpen erin zoveel je wilt, ze kreupelt niet, niets.. (Denk ook niet dat de DA er vanaf de buitenkant veel meer aan kan zien Scheve mond)

Als de DA van de week was geweest had ze waarschijnlijk ook alleen maar stalrust en het dan even aankijken geadviseerd, maar dan had het nu wel beter moeten gaan.. Heb vandaag nog korter gestapt en het leek toch alweer dikker, koelen deden we sowieso direct na het stappen..