futloos mijn paard wat is de oorzaak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

futloos mijn paard wat is de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 01:43

merk de laatste tijd dat mijn paard erg futloos is en wat infalt op de flanken,gebrek aan eetlust eet alles wat die ook maar ziet bladeren in het bos de gekste dingen,hij zit wel super mooi in de vacht en rent gewoon in de weide,hij is alleen met het rijden niet voorwaarts gauw moe en uitgeput,denk zelf dat die gebrek aan ruwvoer heeft,maar volgens de eigenaar op stal krijgt hij genoeg,of het komt van de osteopaatbehandeling dat zo;n 4 weken is geleden..zou vitaminespuit wat zijn? of ontwormen maar dat gebeurd weer in december tegelijkertijd met de andere paarden op stal,of te weinig ruwvoer..hij is wel attent verders trouwens..gr emaartje

zie reacties wel tegemoet Knipoog

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Re: futloos mijn paard wat is de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 01:59

Wat krijgt je paard precies te eten en wat voor werk doet je paard?

Lelle04
Berichten: 222
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Brummen

Re: futloos mijn paard wat is de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 02:01

Dit komt omdat osteopaat je paard heeft behandeld en er veel 'afvalstoffen' vanuit het lichaam moeten worden weggevoerd.Hierdoor kan je paard erg mager van worden het beste is onbeperkt op ruwvoer zetten. Voor wat meer energie kun je naar een wat meer energie leverende voer gaan maar gewone normale porties want te veel is ook weer slecht( denk hierbij aan een sport brok)en een vitaminen spuit kan zeer zeker ook veel goed doen. De behandeling van een osteopaat heeft heel veel effect op het lichaam van je paard en kan daarom wel wat extra`s gebruiken.

Loesje1988
Berichten: 56
Geregistreerd: 02-11-07

Re: futloos mijn paard wat is de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:56

hoe is het gebit? gebitsproblemen kunnen vermagering veroorzaken. mijn fjord valt kilo's af als hij een kies doorkrijgt.

Taniya
Berichten: 1094
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: around the stables

Re: futloos mijn paard wat is de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:19

Door de afvoer van afvalstoffen wordt je paard niet mager. Heeft meer te maken met wormen of te weinig voer. Heeft je paard koorts? Is hij alleen lusteloos als je rijd? Hoe is hij als hij lekker los loopt?
Als het alleen is als hij rijd dan moet je een wat hoger energie voer geven, b.v. muesli dat kauwen ze meer dan brok, zorg wel dat er veel vitaminen in zitten. Voldoende goed hooi is net zo van belang. Maar als het te lang aanhoud zou ik bloedonderzoek laten doen om te kijken of hij voldoende ijzer in het bloed heeft.
Veel succes

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Re: futloos mijn paard wat is de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 01:28

Taniya schreef:
Door de afvoer van afvalstoffen wordt je paard niet mager. Heeft meer te maken met wormen of te weinig voer. Heeft je paard koorts? Is hij alleen lusteloos als je rijd? Hoe is hij als hij lekker los loopt?
Als het alleen is als hij rijd dan moet je een wat hoger energie voer geven, b.v. muesli dat kauwen ze meer dan brok, zorg wel dat er veel vitaminen in zitten. Voldoende goed hooi is net zo van belang. Maar als het te lang aanhoud zou ik bloedonderzoek laten doen om te kijken of hij voldoende ijzer in het bloed heeft.
Veel succes


het is wel sindsdien na de osteopaatbehandeling gekomen alleen met rijden merk je het,maar hij is wel weer veel losser in de lijf geworden en veranderd natuurlijk ook veel in het lichaam na zo'n behandeling,geef hem exstra al meer hooi in de stal en heb vanavond vitaminestoor gegeven even aankijken hoe hij het erop doet..bedankt.gr emaartje Cool

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Re: futloos mijn paard wat is de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:39

Onze jonge hengst had dezelfde klachten wat jouw paard heeft.
Ik heb een check up laten doen en een algeheel bloedonderzoek.
Blijkt nu dat hij een virusinfectie heeft gehad en daardoor nu een ijzer- en vitaminentekort heeft.
Heb Equitop forte gekregen van de dierenarts.

camarque
Berichten: 36
Geregistreerd: 14-11-07

Re: futloos mijn paard wat is de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:19

lees eens voorkomen en behandelen van tekenbeetziektes.
sterkte en ik hoop dat het snel weer over is.