Hoe lang Quadrisol?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Hoe lang Quadrisol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 17:03

Vandaag is de DA geweest, omdat Dunya al sinds vrijdag kreupel liep en het niet beter leek te worden.
Volgens hem had ze haar rechter hoefbeen verzwikt, zal wel gewoon in de wei gebeurd zijn.
Nu heeft ze een ontstekingsremmende injectie gekregen en 2x p/d 4 ml Quadrisol. Maar het is een spuit van 30 ml. Dus daar doe je maar iets van 3 dagen mee.
Is dat genoeg, of zou je daarna nog zo'n spuit moeten? Dat spul is nogal duur namelijk. Of zou 't binnen 3 dagen wel weer beter moeten gaan?
Heb geen flauw idee hoelang zoiets duurt eigenlijk.


Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:30

Het hangt er een beetje vanaf hoeveel je geeft?
Bij onze pony van ong. 250 kilo moest ik beginnen met een dosis van 600 cc (6 streepjes) en toen later 300 cc.Dat twee keer op een dag,deed ik er vier dagen mee.
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe ernstig het is en wat je pony precies heeft.Als je DA je één spuit gegeven heeft,neem ik aan dat je na één spuit moet stoppen om te kijken hoe het gaat.
Heeft ie dat niet gezegd?

Succes,hoop dat je paardje gauw weer beter is Knipoog

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:31

tja dat ligt er idd aan hoeveel je moet geven en hoe ernstig het is e.d.
Ik zou de DA nog even bellen en vragen wat hij ervan vind of je nog een nieuwe moet nemen of dat hij eerst wilt kijken ofzo.
Op stal geven wij het meestal tot het op is en dan stoppen..

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 17:49

4 streepjes per keer en dan twee keer per dag. Denk dat Dunya ook ong. 250 kilo weegt (Haflinger, slank gebouwd, 1.40).

Weet je toevallig ook hoe lang dat spul in het bloed blijft zitten zeg maar? Dus als ze ná die spuit weer goed lijkt te lopen kan het dan ook nog zijn dat die pijnstiller nog in d'r bloed zit en dat je 't dus alleen maar forceert?

DA had gezegd nog 1 week rust (wel gewoon weidegang)

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:28

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee.Misschien dat iemand anders hier het weet?
Ik ben vorige week woensdag gestopt met Quadrisol bij onze pony,vrijdagochtend leek het even mis te gaan.
Heb het even afgewacht en vrijdagmiddag was ie toch weer goed.
(onze pony is wel heel erg ziek en kreupel geweest,weet niet hoe dat bij jou zit)
Hij wordt overigens nog steeds niet bereden,dus over weer opbouwen enzo weet ik niks.

Denk dat je het beste even kan afwachten hoe het gaat,gewoon proberen,tenzij je DA anders voorgeschreven heeft.

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 18:52

Heb net weer de tweede lading gegeven van vandaag, ze schijnt het wel lekker te vinden geloof ik.
Wat had je pony?
Volgens de DA had Dunya zich waarschijnlijk verstapt in de wei en had ze nu haar hoefbeen verzwikt. Wat het verder inhoudt of hoe ernstig dat is weet ik ook niet precies. Als het goed is ging het nog ong. een week duren (waarschijnlijk iets langer)

Maar goed, we zullen zien!
Sterkte met je pony trouwens!

tola

Berichten: 129
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:59

ben op dit moment ook bezig met quadrisol,2 keer 5 ml per dag,maar mijn paard krijgt het door het voer,anders krijgen we het niet naar binnen,en hoe duur is dat spul dan? ik heb de rekening nog niet binnen...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:06

Bel even de VA!!!!!!
Die weet presies wat hij voorgeschreven heeft.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 19:10

Als ik het goed heb 22 euro voor een spuit van 30 ml! Ik heb ook nog geen rekening, maar dat had de DA gezegd.

tola

Berichten: 129
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:12

oh dat valt wel mee,tenzij het bij 1 spuit blijft.....

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:46

sinESappel schreef:
Heb net weer de tweede lading gegeven van vandaag, ze schijnt het wel lekker te vinden geloof ik.
Wat had je pony?
Volgens de DA had Dunya zich waarschijnlijk verstapt in de wei en had ze nu haar hoefbeen verzwikt. Wat het verder inhoudt of hoe ernstig dat is weet ik ook niet precies. Als het goed is ging het nog ong. een week duren (waarschijnlijk iets langer)

Maar goed, we zullen zien!
Sterkte met je pony trouwens!


Dankje!Jij ook he! Knipoog
Bij ons is het allemaal wat onduidelijk,lang verhaal hoor,maar niemand weet wat ie heeft.
Eén keer in de zoveel tijd heeft ie heftige hoefbevangheid-achtige aanvallen.Ik heb er ook al verschillende topics hier over geopend,maar na het zovéélste onderzoek zijn we nog geen stap verder Scheve mond
Zo één keer in de maand is ie acuut heel erg kreupel en dat duurt met pijnstillers een dag ongeveer,kan ie helemaal niks meer.
Volgende stap wordt toch waarschijnlijk Utrecht.

Nou succes ermee,hoop dat ze snel weer beter wordt!

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

zynoeska

Berichten: 388
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Hauwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:52

Halloo..! Boos! het is wel vergif wat we erin spuiten hoor.
Ik snap niks van je DA
Mijn fjord is nu al maanden kreupel en blijkt artrose te hebben. Die heeft quadrisol gekregen maar wel 6 spuiten in totaal.
Als het met rust ook te genezen is lijkt me dit de voorkeur hebben. Als een pony zich verstapt en je geeft hem pijnstillers voelt hij toch ook niks meer, dus gaat ie volgens mij alleen maar door met gek doen en gaat zijn kreupelheid niet over.

Ik moest voor 3 spuiten iets van 65 euro betalen.
Wel duur maar ja je moet wat voor je paard over hebben Knipoog

En eehhh..ik moet zeggen dat die quadrisol niet geholpen heeft, ik heb nu een verboden middel en hopelijk slaat dit wel aan. By the way kost dit verboden spulletje een schijntje (weet bedrag nog niet exact maar DA zei iets van 1 euro per zakje en ik heb voor 3 weken 16 zakjes gekregen)

Ik hoop maar wel dat je paardje weer gauw goed loopt, maar ik zou hem niet teveel van die "rommel" (lees quadrisol)geven.

Noeska is de liefste

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 20:40

zynoeska schreef:
Halloo..! Boos! het is wel vergif wat we erin spuiten hoor.
Ik snap niks van je DA


Wat is er nou verkeerd aan? Ik denk dat bijna iedere DA in dit geval een pijnstiller zou voorschrijven. Neem (gezien het aantal topics over dit middel) aan dat het niet echt heel slecht is...

(Hij staat nu ook op rust hoor trouwens)

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:33

zynoeska schreef:


En eehhh..ik moet zeggen dat die quadrisol niet geholpen heeft, ik heb nu een verboden middel en hopelijk slaat dit wel aan. By the way kost dit verboden spulletje een schijntje (weet bedrag nog niet exact maar DA zei iets van 1 euro per zakje en ik heb voor 3 weken 16 zakjes gekregen)



Wil je nergens op aanvallen hoor,maar hoe weet je zo zeker dat dat verboden middel geen giga-troep is?

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:51

ik ben tegen het gebruik van pijnstillers, als de pijn te houden is.

Vaak verniel je meer dan je lief is. Doordat het paard geen pijn meer voelt, kan het juist zaken gaan forceren.

Stoppen met die rommel geven. Alleen gebruiken als het paard werkelijk veel pijn heeft.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:13

Ik denk dat de DA wel heeft kunnen zien of het paard pijn had en een goede overweging heeft gemaakt voor het geven van de pijnstillers..
succes met je paard!

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

Jossie

Berichten: 287
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:29

Son heeft ook een paar keer quadrisol voorgeschreven gekregen, in haar geval omdat ze bevangen was/dreigde te raken. Quadrisol is in de eerste plaats een ontstekingsremmer en dan pas een pijnstiller. Bij Son was vooral de eerste werking van belang en van de pijnstillende werking heb ik in iig weinig gemerkt. In een doos zitten drie spuiten en daar deed ik 4 dagen mee. De eerste dag een hele (in twee delen) en de overige twee kreeg ze 1/3 spuit per keer (dus 1,5 dag per spuit). Daarna gestopt omdat ze het vooral nodig had om de ontsteking in haar hoef te stoppen. Hoeveel het kostte; geen idee! Onze VA heeft het als middel voor de koeien op rekening gezet, dat scheelt in de BTW (wij hebben een melkveebedrijf, vandaar).

© by Jossie, dus geen teksten zonder toestemming kopiëren!!!

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 13:23

Ik denk idd dat de DA er wel verstand van heeft, en mag wel aannemen dat die weet wanneer ie een medicijn wel of niet voor moet schrijven. Geloof ook inderdaad dat het is was Jossie zei, dat het vooral om de ontstekingsremmende werking gaat en niet zozeer om de pijnstillende werking. Ik vind t ook wel beetje gevaarlijk, omdat ze t misschien zelf wel gaat forceren, maar ze had wel duidelijk pijn, dat is ook niet de bedoeling. Nog 1 dag dan is de spuit leeg, hopen dat het dan beter gaat...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karelien en 108 bezoekers