Vreemd gedoe met zijn hoofd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 15:34

Toon heeft sinds een aantal weken af en toe iets heel aparts: hij sluit zijn neusgaten (trekt ze samen, bijna dicht) krijgt een wazige blik in zijn ogen en gooit met zijn hoofd.

Dus niet van links naar rechts, maar van beneden naar boven. Het is net alsof er iets in zijn neus zit wat hem irriteert.

Het begint zomaar, zonder aanleiding en kan ook zomaar stoppen. Zowel in de wei, als in de paddock, als op stal. Tijdens het rijden houdt hij er mee op. Hij vertoont dit gedrag niet iedere dag.

Of het nou een soort tic is of dat hij een allergie heeft wat zijn slijmvliezen irriteert?

Ik zal mijn DA eens om hulp vragen, maar misschien weten jullie wat dit is?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 15:38

Zo te horen is het een ruin. Laat hij per ongeluk ook 'bepaalde' dingen hangen??? Knipoog

Kan zijn dat hij het dan erg naar zijn zin heeft... Pling

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 16:35

Nee, dat doet hij niet! Haha!

En het ziet er ook niet uit of hij het leuk vindt, eerder dat het hem erg irriteert.

Het is ook niet ongevaarlijk voor mij, dat gegooi met dat hoofd, want hij ziet me op zo'n moment gewoon helemaal niet staan Verward

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 16:36

Dan zou ik er eens een DA naar laten kijken...

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 17:27

Ja, dat was ik ook al van plan, probleem alleen is dat je dan maar af moet wachten of Toon zijn tic vertoont op het moment dat de DA op de stoep staat... Maar goed, controle van luchtwegen zou eventueel wel kunnen natuurlijk.

Ik had de hoop dat jullie misschien iets wisten...

Het meisje dat Toon vrijdag geschoren heeft heeft ook een paard met zo'n soort tic, in Utrecht helemaal binnenstebuiten gekeerd: niets gevonden... Vaag!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 14:23

hai,

mijn paard doet het ook.
vooral tijdens het rijden.

nou bleek ze een soort infectie aan haar luchtwegen te hebben en had ze het soms benauwd.
dus toch ff de veearts er bij denk ik zo...