Teveel eiwitten

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pablopicasso

Teveel eiwitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 20:38

Vandaag kreeg ik te horen dat mijn fries teveel eiwitten binnen heeft. Hij heeft alleen op de wei gelopen. Hij had veel schilfers op zijn benen en ook wat op het lichaam. De meeste hebben we weg gewassen met betadine. En nu moeten we een eiwit arm dieet geven. Wie heeft hier al ervaring mee gehad. Ik hoor het wel.

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:53

De paarden die hier een eiwitoverschot hadden *en 1 hangend tegen hoefbevangenheid* zijn op vrij schraal land gezet en afgebakend stuk en dan kregen ze om de 2 dagen er een metertje ongeveer bij, zodat ze niet teveel binnen kregen. Ze kregen al geen krachtvoer, maar als extra's na het eten soms nog wel eens lichtelijk eiwitrijk voedsel (sommigen). Dit is ook overgeschakeld op Subli granenmix. Verder eigenlijk niks bijzonders.

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 06:49

dan moeten ze ook van het land af, of op een stuk waar al geweid is.
friese paarden zijn sobere dieren en dat vergeet men vaak nogal waardoor ze veel te veel voer krijgen. geef minimaak biks, met laag eiwitgehalte en geef ze bij voorkeur tweede snee hooi.

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie