snel mager [met foto]

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:14

Vergeet niet dat jouw Rolex zijn leven lang keihard gewerkt heeft Knipoog
Dan worden ze nou eenmaal wat eerder oud.
Slobber, gerst en maismeel zijn over het algemeen echt dikmakers.
Je zegt dat hij al biks krijgt, hoeveel geef je hem Verward
Ik zou hem ook lekker een dekentje op doen dan verliest hij daar minder energie aan.

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:39

van mais (gehakseld en in pakken geperst bijv) worden ze ook snel dik

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:44

Maismeel is zwaar verteerbaar het is goed mogelijk dat het hem meer moeite kost om het te verteren en daar door er niet van aankomt hij kan er zelfs van afvallen (dat gebeurde met mijn paard) ik voer nu maisvlokken die kun je niet overal krijgen ik haal ze uit woudenberg, dat is licht verteerbaar en doet bij mijn paard wonderen

Poltje

Berichten: 24
Geregistreerd: 05-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:04

Hoi,

afgelopen maandag heb ik afscheid genomen van mijn lieve oude vrouwtje van 30,5 jaar

Ook net als jou paardje ingevallen. Je kunt daar niet veel aan doen. Liever ook niet want het gewicht moeten ze met zich mee dragen en zo sterk zijn ze niet meer.

Pas op met voeren. de nieren en de lever kunnen veel en eiwitrijk voer niet aan. 2 maanden geleden begon ik ook (voor het wintervet) een beetje meer te voeren. slobber, maismeel en lucerne) een beetje te veel bleek achteraf.. ik was haar toen bijna kwijt geraakt. gelukkig sloegen de nieren en de lever vanzelf weer aan ( na 2 weken vasten) Kun je je voorstellen hoe het eruit zag als ze zo mager is en dan nog 2 weken niet eet?
Gelukkig ging het met regelmatig voeren en niet te veel erg goed. ze is uiteindelijk overleden aan een breuk in haar heup.

Lekker een warme deken op en gezond voeren. (tracht in iedergeval eiwitarme muesli)

succes (en laat ze lekker kletsen,ik weet wat ze achter je rug om zeggen)

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 22:32

sorry dat ik zo lang niet heb gereageerd want ik was met school een aantal dagen weg..

allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties OK dan! ik kan hier zeker heel erg veel mee! en ik ga zeker een aantal dingen proberen..

nogmaals bedankt en ik laat het jullie zeker weten als er vooruitgang is..

heb trouwens een mooie nieuwe deken gekocht dus die krijgt hij nu alvast op:D.. (dikker dan een zomerdeken Haha! )

illy
Berichten: 161
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 01:53

ik haal bij de greef in woudenberg ontsloten mais, dit wordt gelijk in het bloed opgenomen, en het helpt fantastisch