Dikke pees, 3 dagen na genezing hoefzweer.....

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tayga

Dikke pees, 3 dagen na genezing hoefzweer.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 16:51

Tayga heeft zondag een hoefzweer gekregen, die er maandag uitgesneden is. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=298508

Vandaag had ik les op Mozart, en toen heeft ze als een gek door de wei gecrossed Boos! en nu is haar been, waar ze eerst die zweer had, helemaal dik en warm boven de kogel. De kogel zelf is nog wel dun en gewoon van temperatuur.

Ik heb haar wel naar de andere wei gebracht. Circa 1 km over de verharde weg stappen. Toen leek haar pees ook weer wat dunner. Daarna heb ik hem nog 10 min gekoeld. Verder nog even gekeken hoe ze liep, in stap liep ze nog wel wat korter, maar haar draf was een stuk beter dan gisteren??

Zou dit te maken kunnen hebben met haar hoefzweer van afgelopen week?

Groetjes Els Marie

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:27

hallo,

Dat is vervelend.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze zich heeft verstapt. Inderdaad een paar dagen lekker over het harde stappen en 10 min afspuiten.
Als ze na die paar dagen het been nog warm en dik is zou ik zeker de DA bellen om even te checken of het de pees is of niet.

Ik ben zelf net weer aan het rijden na een 3 kwart jaar stappen door een peesblessure. Ik heb haar toendertijd ook laten scannen en was blij dat ik dat gedaan had. Bij iris was het in eerste instantie ook niet duidelijk, want ze liep ook niet kreupel. Maar door de scan kan je zekerheid hebben ookal wil je soms het antwoord niet horen, want aan het handje stappen 3x per dag en opbouwen en dan ook nog met een veulen in haar buik was zeker geen pretje!
Maar nu loopt ze weer als een zonnetje en ik train zo ong een 1/2 uurtje en ik hoop dus volgend jaar weer wedstrijden te gaan rijden.

Dus mijn mening is, hou het in de gaten, blijft het dik en warm dan zou ik zeke de DA bellen, anders blijf je in onzekerheid.

Succes,

groetjes, ikke

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 23:45

Ik denk niet dat er een verband is.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 20:29

Vandaag weer gestapt en gekoeld Lachen

De dikheid is iets naar beneden gezakt heb ik het idee Verward Verder was de pees niet warm meer. Je kan er ook gewoon in knijpen enzo, ze laat dan niets van pijn merken. Ze loopt verder ook helemaal goed. In stap, stapt ze netjes met beide benen even ver over de voorbenen heen en in draf liep ze ook regelmatig.

Ik kijk het nog eventjes aan. Is de pees aan het eind van de week nog dik, laat ik de DA weer eventjes komen.

Bedankt voor de reacties Lachen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie