Sloom veulen....oorzaak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Sloom veulen....oorzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 10:32

Ons merrieveulen Zorah (geb. 1 juni) is de laatste tijd erg sloom. Ze loopt samen met de merrie en een andere merrie met veulen in de wei. Ze oogt niet ziek, heeft ook geen koorts, hoest niet, maar is gewoon sloom. Als ik naar de wei kom met brokjes komt iedereen aanrennen, alleen Zorah komt bedachtzaam achter de rest aankuieren. Ze speelt nog wel, maar minder fanatiek dan eigenlijk bij zo'n veulen hoort.
Herkent iemand dit? Ze is goed ontwormd (maar misschien toch niet goed genoeg?), ik las ook ergens iets over schildklierproblemen bij veulens??? Of heel wat anders??
Morgen komt de dierenarts, ben benieuwd wat hij zegt. Misschien toch vragen om een bloedonderzoek?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:45

Misschien een klein herfstdipje? Als ze goed eet, geen koorts of wormen heeft zou ik het even aankijken. Wel fijn dat de dierenarts morgen komt, kan hij er even naar kijken. Ben benieuwd wat hij ervan zegt. Zet je dat nog even in de topic?

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:56

Veulens kunnen ook heel sloom worden van te veel eten.. ben benieuwd wat de DA morgen zegt!

Sterkte!

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:26

wat thesam zegt is waar ! als een veulen teveel voer krijgt worden ze sloom en vaak gaan ze geeuwen ! de maag van het veulen kan dan het krachtige en teveel voer niet meer aan