help paard heeft klem gezeten met been!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

help paard heeft klem gezeten met been!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 20:16

Citaat:
Shadow onze pechvogel van stal

Eerst ramde hij een hekje met zijn hup, scheur erin, geneesde goed gelukkig, daarna sprong hij in het hek, 3 benen geschandaliseerd geneesde redelijk, maar heeft toch antibiotica kuurtje gekregen donderdag, en vandaag
Omdat het weer niet te best was, had ik de pony's smorgens nog maar even binnen gelaten, toen ik naar buiten ging om ze eruit te laten, het was einelijk droog, hoorde ik een hoop kabaal. dus ging ik maar even kijken, zag ik in de stal een paardenbeen uitsteken, van shadow, waarschijnlijk is hij met rollen naar achteren gaan slaan, maar hij zat nu klem met zijn been tussen 2 rebat (of hoe je dat ook schrijft) delen, en kon niet meer los, ik eerst die kant op gerent om te kijken of ik hem los kon krijgen. Toen ik de stal in kwam hinnikte hij van blijdschap.Ik kreeg hem zo niet los.Corine is bij zijn hoofd gaan zitten om hem gerust te stellen en ik heb de zaag gepakt, die heel toevallig nog op stal stond. ik heb hem los moeten zagen, ik stond echt te trillen op me benen, nu nog een beetje. Corine hield hem heel erg rustig gelukkig anders had ik vast in zijn been gezaagd, erg makkelijk ging het niet omdat ik zegmaar verticaal moest zagen, toen hij los was, hebben we hem nog even laten liggen tot hij beetje op adem was....
Toen hebben (nouja deed het zelf) op laten staan en zijn we stap je voor stapje naar de kraan geprobeert te lopen, ging erg moeizaam, maar gelukkig kon hij zijn been nog wel een beetje belasten en was het maar 10 stappen, moet er niet aandenken als ik nog heel stuk had moeten lopen toen hebben we zijn beentje afgespoten en ontsmet, nu kan hij zijn been al weer aardig belasten en loopt best veel, hij heeft echt de meeste pech van de wereld en ik hoop dat het nu genoeg is. Het lijkt wel een soort beproeving, hij staat er nog niet zo heel lang....
Gelukkig heeft zijn baasje nog niet besloten om hem te verhuizen, ik ben blij dat ze zoveel vertrouwen in ons heeft....

Zow dat lucht wel ff op, ik voel me echt rot

Tips om hem te helpen mag altijd, bruikbare tips dan graag en niet van dierenarts enzo, want het is niet mijn pony.... Ze is trouwens net donderdag geweest.....


dit staat bij verslag van de dag, maar ik zet het ook even hier als het mag...
Hij heeft dus open plekken en kale plekken en een dik been, iemand nog tips? welk zalfje of spulletje hebben jullie goede ervaringen mee?

nicky v.d.

Berichten: 293
Geregistreerd: 25-10-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:21

Huilen Waarom moet mijn pony nou net zo`n pechvogel zijn....Huilen....

kuzziej

lyszannuh

Berichten: 404
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Heerhugowaard (HHW)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:30

o0o jeetje!! wat erg my god :|

Maar wat moet ik me erby voorstellen? zn hoef eraf ofzo??
iell!!! ik kom weer zo snel mogelijk!!!

Aniita

Berichten: 827
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:55

Zielige Shadow eerst die sneeen in zijn benen en nu dit Boos!

lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 07:49

lyszannuh schreef:
o0o jeetje!! wat erg my god :|

Maar wat moet ik me erby voorstellen? zn hoef eraf ofzo??
iell!!! ik kom weer zo snel mogelijk!!!

Nee hoor dik been en schaaf wonden

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 10:16

Is de DA er wel bij geweest? Misschien wel zo verstandig.

Veel suc6

lyszannuh

Berichten: 404
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Heerhugowaard (HHW)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:25

o0o... gelukkig!
Heb het allemaal gehoort van corine Tong uitsteken

-xxx- en beterschap shadow!!