Tip van DA: lijnzaad papje, maar weet niet hoe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Tip van DA: lijnzaad papje, maar weet niet hoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 16:44

It is in iets scherps getrapt. Waarschijnlijk een spijker of zo. Geen idee wanneer want die brave vind dat hij een bikkel is. Maar nu dus niet meer. Gisteren stond hij ineens op drie benen maar wilde nog wel lopen, vandaag stokkreupel. DA is geweest, er zit dus een hoefzweer, maar zo diep dat hij hem er niet uit kan snijden. De DA geeft aan dat hij twee maal daags in de soda moet en dat daar lijnzaad door moet.....
Suffie de puffie vergeten naar het recept te vragen. Is er iemand hier die weet hoe dit moet. Hoeveel lijnzaad ik moet gebruiken, of dat ook gekookt moet worden en hoelang hij daar in moet staan??

Bejaarde bokkers weten meer


Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:52

Een paard in een lijnzaadpapje zetten zal niet mee vallen..... voor je het weet is het papje op Tong uitsteken Ik heb er nog nooit van gehoord dat je de hoef met een lijnzaadpapje kon weken, maar als de DA het zegt, dan zal het wel.

Bel anders je DA nog ff, misschien adviseerde die wel om af en toe een lijnzaadpapje te voeren (en dan moet je het dus zeker eerst koken, anders is het giftig voor paarden).

In soda weken is wel een bekende methode..... ik dacht liefst zo vaak en zo lang mogelijk... de bedoeling is de hoef week te maken zodat de zweer makkelijker naar buiten kan komen.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 17:07

Ja, dat klopt, dat is ook wat die lijnzaadbehandeling doet. Tenminste, dat is de bedoeling, want mijn DA maakte een compliment over dehardheid van zijn hoefjes... Hmm dat is in dit geval dus helemaal niet zo heel handig. Het lijnzaadrecept is toch al wel een oud en bekend recept alleen ik weet het niet precies...

Bejaarde bokkers weten meer

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 08:45

Eerst in Soda weken.
Dan gewoon gekookte lijnzaad (die je ook door de slobber kunt doen Vingers aflikken )
in een sterke zak doen; die bevestigen om de hoef (bijv met een (zelfklevende) bandage) dus echt de hoef in de zak met lijnzaad zetten en dan de zak om het been vastmaken en dan een paar uurtjes laten zitten. (het liefst de hele nacht)
Word wel een klieder zooitje maar help wel Lachen

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 12:26

goed plan, dank je

Bejaarde bokkers weten meer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Freekfuchs, Trendiction en 25 bezoekers