Cavalor Hoof Aid Special

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tinne

Cavalor Hoof Aid Special

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 10:30

Omdat Ivanka de afgelopen tijd nogal last heeft van brokkelhoeven en er dus geen ijzers onder kunnen, omdat die er bij wijze van spreke gelijk weer afvallen. Probleem: op blote voeten kan Ivanka niet zo goed lopen. In de wei en in de bak; geen probleem. Maar op harde ondergrond loopt ze nog steeds enorm gevoelig. De hoefsmid wijt dat aan haar zool, die is altijd al gevoelig geweest.
Maar ja, hij kán er gewoonweg geen ijzer onder slaan, al wil hij dat nog zo graag doen omdat dat eigenlijk 'moet'.

Ik had de opdracht gekregen om haar hoefwandstructuur zo snel mogelijk te verbeteren. Nou oke, zeg maar hoe, ik probeer het! Eerst dus biotine geprobeerd en dan zou hij na 4 weken komen kijken of het wel hielp. Het hielp opzich wel, maar niet snel genoeg en er moeten zsm weer ijzers onder.
Dus hij had nog een optie; Cavalor Hoof Aid Special.

Daar ben ik nu mee bezig en ik heb het idee dat dit veel beter werkt dan de biotine, maar dat kan ook wel komen doordat het nu weer veel regent en het een stuk modderiger in de wei is, wat beter is voor de hoeven.
Ivanka eet dit spul ook een stuk makkelijker op, omdat dit in kleine brokjes door het voer heen gaat en biotine een poeder is (wat ze dus echt niet op at, als ik er geen slobber maakte.. tss, chantage Tong uitsteken Want die slobber dat ging dan wel zonder moeite naar binnen).

Maar goed, ik was eigenlijk benieuwd of jullie ervaring met dit spul hebben.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:24

IK heb het al eens geprobeerd voor een paard en heb geen verschil gemerkt.
In rpincipe werken dergelijke voedingssupplementen vooral als een paard ergens een tekort heeft.
Belangrijk is om in ieder geval een goede kwaliteit voer te geven en Lucerne heeft bijvoorbeeld een gunstige invloed op de hoeven.

Zelf heb ik goede ervaringen met het middel Rainmaker dat je op de hoeven smeert.
En combinatie van alles geeft natuurlijk het meeste kans op slagen.

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:17

Biotine moet je minstens een jaar voeren voordat de hoef zeg maar weer helemaal goed is. Na 4 weken kan je daar dus nog niet veel over zeggen lijkt mij

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 06:45

Oef, zal wel lang duren voordat je van voedingssupplementen het effect merkt en weer gewoon kan laten beslaan. Rijd je nu met hoefschoenen? Is plakijzers anders een alternatief?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie