Struikelen met de achterhand.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GinnyBoy

Berichten: 35
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Struikelen met de achterhand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 14:43

Graag zou ik willen weten wat er met mijn 13 jarige arabier aan de hand is. De laatste tijd met het rijden of longeren zakt hij zomaar door de achterhand. Als ik aan het rijden ben dan voel ik dat hij met zijn achterhand korte passen zet en dat hij dan zomaar door zijn achterhand zakt. Ik vind dit behoorlijk verontrustend. Ik probeer hem dan elke keer wat ruimere passen te laten zetten. Maar het lijkt wel alsof hij in de rug of in de knieƫn van zijn achterbenen op slot zit. Ik heb ook al een orthopaed bij hem gehad en zij heeft geconstateerd dat er 2 ruggewervels waar je met het zadel zit en verder bovenop tussen zijn heupbeen en kruisbeen vastzitten. Zijn moeder is aan kruisverlamming overleden. Ik hoop niet dat dit erfelijk is. Weet iemand misschien wat het kan zijn en hoe ik dit verder moet behandelen? Zou het iets kunnen zijn met beklemde zenuwen?

GINGER, Simply the Best and he still is!!!


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:06

Dat door zijn achterhand heen zakken en kortere passen zetten hoor je ook wel bij ataxie. Waggelt hij af en toe ook wat (zwabberend lopen met minder coordinatie)? Wellicht handig om toch nog een dierenarts er eens naar te laten kijken. Als je weet wat het is dan kan je een behandelplan opstellen.

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:09

ik zou er een acupuncturist bijhalen !!
een van mijn paarden heeft ook een rugprobleem gehad en met acupunctuur heb ik het kunnen oplossen ! mijn paard loopt nu super !
ik laat haar wel om de 4 maanden nakijken door de acupuncturist en het gaat zeer goed met haar

groetjes

a dog is for life not just for christmas

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:24

Ik heb ooit eens een paard meegemaakt met ataxie. Bij dit paard kon je de achterhoeven niet uitkrabben omdat hij geen achterbeen kon geven. Ook kon dit paard niet bokken. Ik zou dit paard beslist na laten kijken. Zoals je zelf al zegt zou het iets te maken kunnen hebben met beklemde zenuwen.

onderschriftloos

GinnyBoy

Berichten: 35
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 06:56

Ik denk zelf niet dat hij ataxie heeft anders zou hij zelf vaak vallen en dat doet hij niet. Je kunt hem ook rustig opzij drukken zonder dat hij door zijn benen zakt. Hoeven uitkrabben aan de achterkant gaat ook prima. Soms trek ik dan even zijn achterbeen naar achteren om te strekken en blijft hij rustig op drie benen staan. Hij zwabbert ook niet tijdens het rijden en bokken doet hij ook. Het is meer dat hij door zijn heup of knie zakt. Zou dit ook kunnen komen doordat hij een zadel heeft gehad die te smal was op zijn rug? Dat daardoor wat zenuwen beklemd zijn geraakt? Weet iemand misschien in Gelderland een goede acupuncturist?

GINGER, Simply the Best and he still is!!!

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:56

op het internet vind je een lijst met alle acupuncturisten die aangesloten zijn bij een vereniging voor acupunctuur ! als ze op dezelijst staan kan je er van op aan dat het ervaren mensen zijn

ik weet echter niet hoe je die lijst kan vinden op het internet maar tik het eens in bij google !

groetjes

a dog is for life not just for christmas

GinnyBoy

Berichten: 35
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 16:03

shana schreef:
op het internet vind je een lijst met alle acupuncturisten die aangesloten zijn bij een vereniging voor acupunctuur ! als ze op dezelijst staan kan je er van op aan dat het ervaren mensen zijn

ik weet echter niet hoe je die lijst kan vinden op het internet maar tik het eens in bij google !

groetjes


Maar welke acupuncturist behandelt ook paarden en hoe kan ik daar achter komen? Weet iemand hoe die lijst heet?

GINGER, Simply the Best and he still is!!!

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:50

Jorinde Beuke in Kapel-Avezaath doet aan accupunctuur je zou eventueel bij haar kunnen vragen wie er bij jouw in de omgeving dit doet. Haar bedrijfsnaam is Pegasus.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Gooiske en 20 bezoekers