Paard in laten slapen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Garmana

Berichten: 3596
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:48

Hee meis heel veel sterkte met je leuze. En als ik lees hoeveel verschillende menigen er zijn over slachten of inslapen dan denk ik kies het zelf dan! Want jij kunt het beste zeggen wat je goed lijkt voor je paard. Natuurlijk is de mening van anderen vragen niet verkeerd maar de uiteindelijke beslissing ligt bij je zelf. suc6 ermee

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:41

Natuurlijk ligt de beslissing bij de TS zelf...... dat staat buiten kijf. En wat zij ook beslist, dat moet de rest van de wereld gewoon accepteren.

Maar ik kan me ook heel goed in TS verplaatsen (mijn paard is volgende week ook aan de beurt Huilen ) dat je er toch meer over wilt weten. Zolang het ver van je af staat, weet je het allemaal wel, maar op het moment dat het heel dichtbij komt, ga je toch vaak over van alles en nog wat twijfelen.

Ook van mij veel sterkte voor TS gewenst en trek je niks van die sensatie verhalen aan, ze zijn of van 200 jaar geleden, of compleet verzonnen.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 18:59

het is prima om naar erbaringen van anderen te vragen, er zijn gelukki gook serieuze reacties, maar er zijn zoveel woeste lugubere verhalen die zwaar overdreven zijn dat je sommige racties maar met een paar kilo zout moet nemen.

Toxotes
Berichten: 42
Geregistreerd: 01-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:59

Ik heb negen jaar geleden mijn paard in laten slapen in de kliniek in Utrecht. Ze werd in een enorme box gezet met kniehoog stro. Er lag ook een berg hooi die ze (ondanks een verbrijzeld kootbeen) meteen te lijf ging. Lachen De DA spoot haar in met een vloeistof waar ze slaperig van werd, dus ze ging gewoon normaal liggen. Toen kwam de infuus met de dodelijke vloeistof en ze is heel rustig ingeslapen. Geen enkel probleem dus.

Zou ik een paard naar de slacht doen dan zou ik er zelf bij willen zijn, gewoon om 100% zeker te weten dat het niet stiekem op transport naar Italiƫ wordt gezet oid.

Ik wens de ts sterkte in haar beslissing.

manke

Berichten: 84
Geregistreerd: 16-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:07

Maar volgens mij was de vraag: hoe duur is het. En dat weet ze nu nog niet.