ijzers af (3 weken) >> blijft gevoelig....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 16:22

Ik zie het probleem niet. Gewoon weer op ijzers, niks aan de hand. Het is vast niet voor niks geweest dat toen er voldoende ijzer voorhanden was, dat paarden op ijzers gingen ipv op hoefschoenen.
Die voldeden blijkbaar niet, dus werden ze vervangen door iets wat wel voldeed, nl ijzers.
Mijn paard loopt al 12 jaar bijna onafgebroken op ijzers, en ik heb er bijna nooit problemen mee.

Goedgekeurd onderschrift :)


Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 16:56

IJzers zijn makkelijker. Maar niet echt goed voor oa de doorbloeding van de hoef. Kijk eens bij www.paardnatuurlijk.nl onder het tabje bekappen.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 19:53

Die paardnatuurlijk site ga ik echt niet meer kijken hoor! wat een onzin allemaal!! Ze praten je dingen aan wat gewoon niet logisch is! Tuurlijk kan je je paard lekker zonder deken buiten gooien, maar niet praktisch als je veel wedstrijden rijd! Verder ga ik daar maar niet op in want deze discussie heb ik al 1001 x gevoerd.

Ijzers onder is idd geen probleem,maar mijn paard komt dus elke dag gewoon buiten en dan zit ik een beetje met de sneeuw. Das het enige probleem eigenlijk...

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:59

dan laat je er sneeuwzooltejs tussen zetten je smid weet wel wat het zijn, wel ff van tevoren over bellen, want anders heeft ie ze niet bij zich! Kosten 1 euro per stuk....

Ik denk dat mensen die de dingen op de site van paardnatuurlijk geen onzin vinden geen wedstrijden rijden en geen paarden houden om wedstrijden mee te rijden.

Ik houd b.v. mijn paard om hele andere redenen dan jij, maar veel plezier hoor, ik heb vroeger ook wedstrijden gereden en gesprongen, gejaagd, gecrosst, kortom alles gedaan wat ik nu niet meer doe.....misschien denk jij er over 40 jaar ook ander over, misschien ook niet, ieder z'n feestje!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 20:09

smurf schreef:
dan laat je er sneeuwzooltejs tussen zetten je smid weet wel wat het zijn, wel ff van tevoren over bellen, want anders heeft ie ze niet bij zich! Kosten 1 euro per stuk....


Is dat echt waar?? Verward Zou wel verrekte handig zijn!

Citaat:
Ik denk dat mensen die de dingen op de site van paardnatuurlijk geen onzin vinden geen wedstrijden rijden en geen paarden houden om wedstrijden mee te rijden.

Ik houd b.v. mijn paard om hele andere redenen dan jij, maar veel plezier hoor, ik heb vroeger ook wedstrijden gereden en gesprongen, gejaagd, gecrosst, kortom alles gedaan wat ik nu niet meer doe.....misschien denk jij er over 40 jaar ook ander over, misschien ook niet, ieder z'n feestje!


Daar geef ik je helemaal gelijk in, maar elke keer wordt die site weer hier geplaatst en dan denk ik van daar kan ik niks mee!!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:21

dan krijg je van mij een foto van een hoef met sneeuwzooltje:

Afbeelding

kan je aan je smid laten zien als ie het niet kent, bestellen bij Kerckaert (waar ook de ijzers vandaan komen). Mijn paard kwam met ijzers met dergelijke zooltjes uit Oostenrijk, de sneeuw valt er zo uit, het is superhandig!

Dit is een foto van begin 2004, toen liep Morrie nog op 4 ijzers, dekens heb ik nooit aan gedaan.

Inmiddels heb ik wel de beruchte site gelezen en nog veel meer van hetzelfde en loopt Morrie succesvol op blote voeten en een ander dekentje dat een fleece zweetdekentje dat ie soms een half uurtje op heeft, heeft ie nog steeds niet Haha!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:46

YvonneS schreef:
Die paardnatuurlijk site ga ik echt niet meer kijken hoor! wat een onzin allemaal!! Ze praten je dingen aan wat gewoon niet logisch is! Tuurlijk kan je je paard lekker zonder deken buiten gooien, maar niet praktisch als je veel wedstrijden rijd! Verder ga ik daar maar niet op in want deze discussie heb ik al 1001 x gevoerd.

Ijzers onder is idd geen probleem,maar mijn paard komt dus elke dag gewoon buiten en dan zit ik een beetje met de sneeuw. Das het enige probleem eigenlijk...


Het ging niet over dekens hier, maar over gevoelige hoeven Boos!
(Ik snap heus wel dat als je wedstrijden rijdt dat het makkelijker is, alleen vergeten sommige mensen dat paarden ook best zónder kunnen.)

Als je het niet eens bent met het dekenonderwerp, kan je toch nog wel de overige bekijken? Gewoon eens een andere kijk op zaken.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 06:58

Citaat:
Bij mij op stal komt er een smid die vindt dat ieder paard op ijzers moet lopen, hij heeft mij ook al diverse malen voor dierenbeul uitgemaakt omdat ik dat arme paardje met pijn laat lopen, die man denkt gewoon dat een paard op ijzers hoort te lopen, Hij zegt dan: jij loopt toch ook niet op blote voeten??? Als ik dan zegt dat hij appelen met peren vergelijkt, wordt ie razend, dus ik ontloop hem maar tegenwoordig


als een paard ijzers nodig zou hebben zou hij er wel mee geboren zijn Haha! , datzelfde geld voor dekens. Vertel dat maar eens aan die smid.

Echter wij gebruiken het dier en zijn daar in sommige gevallen toe genoodzaakt dit soort hulpmiddelen te gebruiken.

Verder ligt het er ook aan hoelang je paard op ijzers heeft gelopen.
Mijn haflinger kwam er na 8 jaar vanaf en het heeft ruim een jaar geduurt maar nog is het niet helemaal meer zoals het vroeger was, draven over asfalt hoef ik niet meer te proberen terwijl dat vroeger zo makkelijk ging, kon bij wijze van galoperen over het asfalt.

Dus ga mij niet vertellen dat ijzers zo goed zijn.

Mijn fjord heeft eens 5 weken op ijzers gestaan en die had gewoon 2 weken nodig weer te wennen om zonder te lopen.

Waarom stap je niet over op hoefschoenen?

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:20

Citaat:
Vertel dat maar eens aan die smid.


no tnx, met die man ga ik niet meer in gesprek.... die is zo overtuigd van z'n gelijk en begint me meteen uit te schelden en te dreigen met de dierenbescherming enzo, daar houd ik niet zo van...

De 1e keer dat ik op de site van paardnatuurlijk kwam, ergerde ik me aan het belerende toontje, maar als je je daar overheen kan zetten en de info eruit pikt en het elders op het internet nog eens nazoekt, zal je zien dat er misschien andere manieren van paarden houden zijn dan dat jij voor mogelijk houdt.

Ik heb er een jaar over gedaan en nu ben ik er wel overtuigd dat ik mijn paard niet anders kan bieden dan een hier in Nederland zo natuurlijk mogelijk leven. Ik neem na dit paard ook beslist geen nieuw paard meer, omdat ik vind dat ik een paard in Nederland geen paardwaardig bestaan kan bieden Verdrietig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Amber__, Folani, jitskenienke, lianne125, MyWishMax, singa, Soepkipje en 116 bezoekers