Kapotte wang van paard wie heeft advies?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FalcoBanjer
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Hoofddorp

Kapotte wang van paard wie heeft advies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 16:54

Hoi,

Mijn (lease)paard heeft al 2 weken last van een kapotte wang. Het zijn zijn "rimpels" die tegen elkaar aan smetten. Na een week rust zag het er geheeld uit en ben ik gaan rijden. Heb weinig met de teugels gedaan maar na 2 keer was het al weer stuk. Het ziet er nu dicht uit maar moet ik blijven smeren met aloƫ vera of juist laten uitdrogen? Heeft iemand dit meegemaakt en een oplossing? Heel graag. Dank mede namens Falco


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:14

Zijn het de rimpels bij het bit zeg maar? Kan soms aan je bit liggen (maat) of aan de hoogte waarop het hangt. Misschien helpt het als je de bakstukken iets langer doet. Handigste om hier even samen met iemand naar te kijken, want ze mogen ook weer niet te laag hangen. Paard van een vriendin had het ook; toen heeft ze een nieuw bit gekocht en ging het weer goed. Had ze een keer eerder ook. Weet niet hoe dit komt, maar bij haar hielp dit dus wel.

FalcoBanjer
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 21:08

Heb al naar het bit laten kijken. Daar is niets mis mee. Rij al met dit hoofdstel sinds november 2003. Heb geopperd met rubber ringen te rijden maar men zegt dat dat niet helpt. Dank voor je advies ga toch nog maar een keer het bit wat lager hangen maar volgens mij als ik dan wat druk op de teugels heb rimpelt zijn wang weer. Hij is ook niet zo jong meer al 17 jaar misschien dat dat ook een nadeel is?

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:26

bit lager hangen, geen (lage) neusriem gebruiken, kiezen laten vijlen, mondhoeken insmeren, een tijdje bitloos rijden ........


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antgillya, GrapeshotBot, janneke584, lukka63, Melzazu en 9 bezoekers