Wordt Basje Nog Beter..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Wordt Basje Nog Beter..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 16:27

Laats heb ik een topic geplaatst over Basje's kreupelheid en wat t zou zijn.. nou ik dacht dus aan een hoefzweer dus de hoefsmid gebeld..
Tot mijn grote schrik zei de hoefsmid: "Ja hoor, hij is weer hoefbevangen, paardje voor de slager, heb ik altijd al gezegd!" Ik was echt helemaal in tranen.. t mocht niet waar zijn.. mijn pony zou n spuitje krijgen.. Huilen
Ik wilde meteen n DA bellen voor n second opinion, maar geen enkele vond t nodig om zn kostbare tijd aan mijn schatje te verspillen..
Reacties als: "Heeft geen zin" "Pijnstillers" en "Bemoei ik me niet mee" maakten mij erg kwaad, en ik bleef volhouden..
0mdat hij erg veel pijn had hebben we bij een aardige DA, die weliswaar buiten dienst was, antibiotica gehaald..
Ik wilde t nog n paar dagen aanzien, want ik geloofde gewoon niet dat hij hoefbevangen was.. ik wilde mn pony niet onnodig laten lijden,
maar iets zei me dat hij het ging halen..
Dus ik bleef koelen en antibiotica geven, en gisteravond kwam ik tot de geweldige ontdekking dat er etter uit de kroonrand kwam: hoefzweer *LOL*
Ik meteen weer de smid gebeld, die de volgende dag (terwijl ik op school zat) zou komen.. en toen ik thuiskwam had die *piep* zich er met een
"ik zie geen etter hoor" vanaf gemaakt Boos! (ik zie wel n etter hoor Boos! Tong uitsteken )

Maar ik blijf volhouden! Zolang Basje niet super veel pijn heeft ga ik door met schoonmaken (met soda-oplossing) en koelen..
Ergens heb ik gewoon t gevoel dat ik dit kan oplossen..
Ik hoop dat t me gaat lukken.. Nagelbijten / Gniffelen

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:33

Hij kan vast wel beter worden! Als je er een DA bij haalt, een DA kan het niet maken om te zeggen dat ie niet komt. Waarom bel je niet net zolang door tot er wel 1 wil komen? Van zelf dokteren word ie niet beter..

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 16:41

Neej dat klopt wel.. maar de DA zegt als de smid zegt dat hij hoefbevangen is, dan zal dat wel zo zijn, en als de DA n zweer constateert moet de smid die toch openmaken, maar de smid zegt dat hij niets ziet, maar volgens mij is bijna alle etter er gewoon al uit,
dus ik blijf schoonmaken en afwachten, want er zijn 4 mensen komen kijken (geen DA maar gewoon mensen die er verstand van hebben) en die zeggen allemaal n hoefzweer, dus ik blijf hopen Knipoog

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:12

Ga naar een andere DA en een andere Smid!!
Die zijn niet eens de moeite waard!!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:15

Vind het vreemd dat de dierenarts niet langs wilde komen! En ook raar dat de hoefsmid zo reageert. Misschien handig om toch eens ergens anders heen te gaan? Als het een uitgebreide hoefzweer is, moet dit goed behandeld worden.

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 18:13

Tja ik heb t ook n beetje gehad met die dierenartsen.. en wat de smid betreft, dat vind ik, er zullen genoeg uitzonderingen zijn en k ben niet bevooroordeeld, maar al te vaak best wel botte mensen,
lekker kortaf enzo..
Maar ik wil idd nog een DA laten komen, want er moet gewoon naar gekeken worden, als je 10 verschillende dingen te horen krijgt weet je t ook niet meer Verward

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:46

Je zei eerst dat je zelf een hoefzweer constateerde en later dat de DA dat deed? Is er nou wel of niet een DA bij geweest? Een DA kan ook een hoefzweer open maken..

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 20:00

Ik DACHT een hoefzweer, de hoefsmid constateerde hoefbevangenheid en de DA wilde niet komen omdat volgens hem de hoefsmid wel gelijk zou hebben.. Vandaag is de hoefsmid weer geweest omdat de hoef etterde en toen zei hij weer dat hij geen etter zag..
De DA sluit zich dus wel aan bij de smid, maar als zijn toestand nietr verbeterde was hij wel bereid (nounou) om te komen..

Zo zit het dus precies, tis n beetje ingewikkeld ik weet t..

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:05

Is je smid ook dierenarts dat hij hoefbevangenheid kan vaststellen Verward Gewoon een andere DA bellen, die kan dan de hoefzweer behandelen als dat het is. Veel sterkte er mee.

idje

Berichten: 1309
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:01

Niet te gauw opgeven hoor, ik heb al erge gevallen van hoefbevangenheid gezien die helemaal goed kwamen met de juiste behandeling. Maar haal er alsjeblieft een GOEDE smid bij. Eentje met hart voor dieren en kennis van zaken. En een D.A. die begrijpt dat eventuele hoefbevangenheid ALTIJD een spoedgeval is. En zo een behandelt ook echt wel een zoolzweer als het dat is. Ondertussen kun je doen wat onze DA voorschrijft. Is goed voor hoefbevangenheid en kan echt geen kwaad voor een zoolzweer. Geef je pony 2 X daags 1 asprobruis per 200 kg in een halve emmer water. Laat hem s'avonds even zoveel drinken als hij wil en geef verder geen water. Dat zorgt er voor dat hij de aspro ook echt binnen krijgt. Aspirine is pijnstillend, ontstekings remmend en bloedverdunnend. Dat laatste zorgt er voor, dat alle troep in de hoef sneller wordt afgevoerd door het bloed. Bij mijn eigen geregeld bevangen merrietje (helaas) helpt het erg goed

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:15

Er is iets heel erg goeds op de markt voor hoefbevangen paardjes. Het is alleen zoals gewoonlijk foei en foei duur maar goed het geeft enorm goede resultaten dus zet ik het toch maar hier neer. Het heet LaminaSaver

Dit de link naar de site waar ze dit spul verkopen

http://www.figuerola-laboratories.com/laminasaver.htm

Veel succes met je paardje.

Ps wat een vreselijke smid en DA heb jij zeg, ik zou gauw op zoek gaan naar andere!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:30

QuijoSavan schreef:
Ga naar een andere DA en een andere Smid!!
Die zijn niet eens de moeite waard!!

hier ben ik het helemaal mee eens!
Zoek een goede dierenarts die wél graag dieren wilt helpen!

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:06

antibiotica bij bevangen??? waarvoor? Altijd een da bij halen bevangen betekend niet meteen dood, had ie pijnstillers gehad en een spierverslapper, als het wel bevangen was, bel altijd de da, die weet het!!!!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 15:43

ok het ligt dus niet alleen aan mij. Ik zie het verband antibiotica en pijn niet helemaal...........

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:28

nee ik ook niet..

antibiotica is voor een ontsteking en hoefbevangenheid is geen onsteking..
ik zal je DA net zo lang bellen totdat die L U L komt..
ik vind dat hi niet kan weigeren zeg gewoon tegen hem dat je 10 verschillende dingen heb gehoord..

suc 6