veulen met hele dikke bult.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

veulen met hele dikke bult.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 10:46

Gisteren ging ik mijn paarden halen en toen had Ro echt een hele dikke bult ter grootte van een tennisbal op zijn borst bij zijn schouder. Het lijkt onder de huid te liggen en is helemaal niet gevoelig. Het is hard en moeilijk in te drukken. En je kunt het bewegen onder de huid. Hij heeft er verder geen last van en is heel vrolijk. Eergisteren had hij een lichte zwelling maar gisteren was het dus behoorlijk gegroeid. Ik dacht zelf aan een bloeduitstorting a.g.v een trap of beet. Of heeft iemand nog andere suggesties?

R0MY

Berichten: 91
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:59

Het zou ook een abces kunnen zijn, maar na een dag of wat breekt dat dan vanzelf door. Zit er een wondje bij/op de bult?
Het kan idd ook zijn dat ie een klap heeft gekregen. Gedwoon even afwachten en als het na een dag of 2 niet minder is even de DA laten kijken.
Beterschap voor je paardje..

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:08

heb ik ook een keer meegemaakt met dior toen ze een maand of 8 was.zij had toen denk ik ook een klap gehad en had toen een gescheurde spier op de borst.in de bult zit dan bloed.ik zou zeker de da erbij halen.duurt wel ff voor dat het weer genezen is.zij heeft toen prikken gehad en andere medicatie en heel veel rust.veel stekte.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 11:35

Da is langs geweest ( hij moest ook geent worden) en het is een bloeduitstorting, niets aan de hand dus!

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:06

Wat je wel kan doen om de bloeduitstorting sneller weg te krijgen is insmeren met groene zeep. Mijn twenter heeft het als veulen ook gehad. Na een paar dagen zag je het minder worden.

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:21

gelukkig maar en verder het beste maar met hem.