veearts is geweest voor zhivago met spoed.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

veearts is geweest voor zhivago met spoed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 23:23

ik heb al het een en ander verteld over zhivago, of hoe hij liep etc.
ik heb er ijzers onder laten zetten, en dat sloeg aan, tenminste, dat dachten we allemaal.
haal hem vandaag uit zijn stal, stokkreupel, liep zowat op drie benen noem maar op.
helemaal niet best dus, even in de bak gezet, wilde hij draven maar zijn nek niet zeg maar, dus hij had echt pijn.
omdat mijn veearts altijd zo lekker zijn afspraken nakomt meteen de veearts van mijn zus gebeld, die wel op komt dagen, hele goeie veearts, echt een paardenman, goeie vent.
hij zou meteen komen kijken.
hij schrok er best van, hij gaf geen reactie wanneer de veearts met een punt langs zijn nek en rug ging, tenminste niet genoeg reactie.
zijn nek is zoiezo niet in orde, zijn benen kunnen daar een oorzaak van zijn en daarom komen er deze week nog nieuwe ijzers onder, met zooltjes en de hele rotzooi.
als dit niet werkt, dan moeten er waarschijnlijk foto's en scans gemaakt worden.
het gaat me dus heel erg veel geld kosten, maar hij is het dubbel en dwars waard, veearts vroeg ook, het gaat je geld kosten, dus het is aan jou de vraag of het je waard is.
ik moet hem met een losse elastiek longeren, en dat moet ik zelf doen, zodat ik kan zien of hij vooruit gaat of niet, hij komt dan met drie weken weer langs om te kijken of er verbetering is, is dat er niet, dan komen de dikke rekeningen binnen.
zhivago love you, en ik ga mijn best doen.


liefs lisette

Extensions voor paarden!


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 23:25

He bah.

Is er al enigzins duidelijk wat er aan de hand is met hem? Is het een vorm van ataxie of ietsdergelijks?

Veel sterkte komende tijd Ach gut

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 23:43

dankjewel, en nee het is nog niet precies duidenlijk.
omdat mijn geldboom nog steeds niet in bloei is, gaan we eerst de goedkopere kuur proberen, dus met speciaal beslag en pijnstillers, drie weken, en 1uur per dag longeren met losse elastiek, helpt dat niet, is er geen verbetering dan gaan we foto's maken etc.
hij had best veel pijn, dus we gaan er alles voor doen zodat hij geen pijn meer heeft.
hij buigt totaal niet in zijn nek, hij durft dat niet, dus hij zit echt vast.
duidenlijkheid heb ik dus nog niet gekregen, dat hangt van zhivago zelf af, hoe hij op het beslag etc. gaat reageren.
ik baal ontzettend, want als het duurder gaat worden moet ik 1 van mijn 3 paarden verkopen, mischien wel 2.
maar hij is het dubbel en dwars waard, dat hij een kans krijgt.
iig bedankt.
ik hou jullie op de hoogte.
groetjes lisette

Extensions voor paarden!

ellepel

Berichten: 47315
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 07:53

erg dapper van je dat je er zo mee doorgaat..
sterkte!

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:13

Hey Lis,
Ik schrik van dit verhaal!! Ben blij dat je zo wilt vechten voor Zhivago, hij heeft zoveel liefde en toewijding wel verdiend na alles wat hij heeft mee gemaakt. Hij had niet beter terecht kunnen komen dan bij jou!!!
Hou ons op de hoogte van zijn vorderingen!!

groetjes Marit

Ein Pferd auszubilden bedeutet nicht nur,dass man es zum Gehorsam erzieht,wie viele es meinen. Genauso wichtig ist es,dass das Pferd mit Freude macht,was man von ihm verlangt. (Nuno Oliveira)

www.landschapsstal.nl www.caballos-andaluces.com

guusje
Berichten: 334
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:37

Wat erg.
Dit is het eerste wat ik lees over je paardje dus ik weet niet precies wat er aan de hand is.
Maar misschien moet je eerst antoine de bodt even bellen. Vraag hem eens om advies. Als hij denkt je paard te kunnen helpen mag je je paard naar hem toe brengen en als hij hem niet goed krijgt hoef je niks te betalen ook geen stallingskosten.
De meeste mensen komen bij hem terecht nadat ze bij vele dierenartsen. klinieken en therapeuten zijn geweest en dus al handen vol geld hebben uitgegeven.
Als je eerst naar antoine gaat zou het je een hoop geld kunnen schelen en hoef je misschien niet een van je paarden te verkopen. En als hij je niet kan helpen kun je altijd nog besluiten om naar een dierenarts te gaan.
Ik weet dat verzekeringen nu ook met antoine willen samenwerken (annemarie1 zei dat ook al in een ander topic) omdat hij onzettend veel paarden met allerlei verschillende problemen weer goed krijgt en hij dus veel goedkoper is dan dierenartsen.

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:44

Toen hij bij ons op stal stond heb ik vage berichten gehoord dat hij een tumor in zijn hoofd zou hebben. Hij liep ook constant rondjes te rennen in zijn box. Maar wat daar van waar is, dat weet ik niet. Zou het daarvan kunnen komen?

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 15:11

waaaaaaaaaat een tumor in zijn kop, nee dat kan niet, zit meteen te janken, doe mij een lol, hij zit nu juist zo diep in mijn hart.
ik weet precies waarom ze hem weggeven heeft ipv verkocht, denk.
het lijkt me een goed plan guusje, ik wil alleen eerst kijken of dit aanslaat.
ik hoop het, zit erg in de zenuwen.
marit ik houd je op de hoogte, maar het zag er heel slecht uit zei mijn veearts, er was 100procent iets mis, hoe ernstig weet hij nog niet.
dat hoor ik over 3 weken dus.
heel erg spannend, word 1 van mijn spannendste 3 weken ooit denk ik.
zhivago je word wel weer beter, we gaan ons best doen.

groetjes lisette

Extensions voor paarden!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 15:12

klien schreef:
Toen hij bij ons op stal stond heb ik vage berichten gehoord dat hij een tumor in zijn hoofd zou hebben. Hij liep ook constant rondjes te rennen in zijn box. Maar wat daar van waar is, dat weet ik niet. Zou het daarvan kunnen komen?


sinds ik whisper bij zhivago in stal heb gezet doet hij dat niet meer.
gelukkig.. wel als hij alleen staat.

Extensions voor paarden!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:53

Citaat:
1uur per dag longeren met losse elastiek


1 uur? dat vind ik wel heel erg lang, zeker als het niet duidelijk is wat er aan de hand kan zijn.

Bij ons is het niet gebruikelijk een kreupel paard onder dwang (longeren) te laten bewegen.
Natuurlijk wil ik je niet onzeker maken, maar ik vind het een vreemd advies.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 16:08

nee hij is niet kreupel, hij is juist mega stijf, en moet hem niet onwijs laten galoperen, gaat meer om dat hij gewoon loopt terwijl hij zijnnek durft te ontspannen enzo, dus komt geen galop en heel klein btje drag in voor, meer stappen aan de longe bedoelt dus.

Extensions voor paarden!

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:12

Jeetje wat vervelend allemaal. Ik wil niet betweterig zijn, maar een paard kost nu eenmaal veel geld, en dan bedoel ik dus als er een keer wat mis mee is. 3 paarden hebben kost veel geld, zeker als er eentje of meer mankerende zijn.

Anyway, ik hoop voor je dat de eerste behandeling aanslaat

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 16:14

Boomerang schreef:
Jeetje wat vervelend allemaal. Ik wil niet betweterig zijn, maar een paard kost nu eenmaal veel geld, en dan bedoel ik dus als er een keer wat mis mee is. 3 paarden hebben kost veel geld, zeker als er eentje of meer mankerende zijn.

Anyway, ik hoop voor je dat de eerste behandeling aanslaat



hoebedoel je ik wil niet betwwetrig zijn, ik weet zelf ook wel dat het klauwen met geld kost.
maar dat heb ik er voor over, dan maar niet uit, dan maar niet op vakantie, stoppen met roken, ga zo maar door.
we zijn met zijn allen aan het discuseren wat te doen als het niet over gaat.

groetjes lisette

Extensions voor paarden!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:41

Er stond toch echt, dat hij stokkreupel was.

Cavaletti stappen/draven en bijzetten aan de longe is wel goed voor de rug (omdat ze moeten opletten waar het balkje ligt). Maar dat zal hij wel heel erg moeilijk vinden.

succes in ieder geval.

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 09:00

Hey Lis,

hoe is het nu met Chief??? Kan hij niet spierbevangen zijn?

groetjes Marit

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 09:34

Heb je je paardje weleens gemasseerd? Dat zorgt er voor dat het lopen makkelijker gaat en dat hij ook zijn lichaam op een betere manier gaat gebruiken....
Hij zal erdoor gaan ontspannen en de afvalstoffen van het stijf zijn zworden sneller afgevoerd.

Trouwens misschien nog ee gek vraagje, zijn jouw paarden niet verzekerd, dat het nu jou zoveel geld kost?

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 18:19

nee zhivago is niet verzekerd, die had ook nooit in de verzekering kunnen komen, hij is altijd al een aparte, hij heeft ook een groeiachterstand gehad.
ik vertel jullie later meer, want ik moet nu eten.
groetjes

Extensions voor paarden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: geertje3, Hanneke1989, Knoek, marinst, Miss_Mii21, Mizsz_Kitty, Sannum, waikiki_6 en 65 bezoekers