Rotte blain :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tatt_x

Berichten: 807
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: België

Rotte blain :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 16:40

Mijn paardje heeft van de zomer verschrikkelijk veel pijn geleden.Hij had een blain in zijn voet.Nu moet je weten dat hij nog heel erg jong is,hij had dit nog nooit meegemaakt.HIj wist niet waar kruipen van pijn,hij lag meer op de grond dan dattie rechtstond,heeft vaker na elkaar 41° koorts en meer gehad,en die toestanden.

Dus is natuurlijk de dierenarts gekomen,vanaf de eerste dag al.Antibiotica gegeven en pijnstillers.Twee dagen gewacht...Was hij nog steeds kreupel... Dus een enorm zware (en verschrikkelijk dure) antibiotica.Dat maakte voor mij nix uit,als mijn ventje maar beter werd.Nog een dagje gewacht.Nix verandert,nog steeds pijn en koorts.Dus spoot ze hem een 'bom' van een pijnstiller erin.Haar woorden : Het is zeer normaal dat,als je binnen een halfuur komt kijken,hij hier staat te dartelen hoor,dat hoort ook zo. Dus wij na een half uur kijken,lag hij plat op de grond,met z'n hoofd uit de stal...Jeezes ik d8 dat hij dood was ! Verdrietig

Hij kreunde en had 42° (!!) graden koorts.De dierenarts terug,dit kon echt niet meer,nog antibiotica en pijnstillers erin,de volgende dag was hij al ietsje beter.Maar toch,foto's trekken.Om te zien of het niet tot op het gewricht was.Weer enorm duur,en het heeft 2uur geduurd voor meneer wou stilstaan op de foto's Huilen (Zelfs met verdoving & prang) Maar gelukkig was het nix aan het gewricht.Maar waarom had hij zo'n enorme pijn eraan ?

Hoefsmid gekomen,en blijven doorgaan met het spuiten van de antibiotica,wel 2 weken lang,maar nog steeds geen verandering,de hoefsmid vond nix.De dierenarts zei dat het een blain was,maar ze vonden hem niet.Twee dagen later kwam hij uit.Een week later was hij nog steeds even kreupel Verdrietig Dus kwam de dierenarts hem verder uitsnijden.Verdoven,en voet omhoog.Hij sneed gewoon een stuk (vlak boven z'n hoef) eraf !! Huilen Dat was zo goor,man :| Bloed spoot eruit.Weer twee dagen erna kwam er een tweede blain uit,op dezelfde hoef,maar dan aan de achterkant ! Dit had hij in z'n hele leven nog nooit meegemaakt zei ie (en geloof me,hij doet het al zoooooo lang!)

Echt,ik heb in die 1ne maand evenveel afgezien dan m'n paard,ik heb meer gehuild in die hele maand,dan iemand anders in z'n hele leven...Ik kon het gewoon niet aanzien dat m'n lieve paard zo erg veel pijn leed...

Nu is hij elke dag een stukje vooruit gegaan.Maar nu,een twee maand later loopt ie soms nog kreupel.Het is maar een heel klein beetje,maar ik heb toch zo'n bang...Het geneest zo traag ! Dus moet de dierenarts weer komen Huilen Hoop echt dat het nix erg is.Ook geneest de wond zo erg slecht.Aan de achterkan is het hele stuk afgestorven en een heel stuk van z'n hoef eraf gevallen.Daaronder zat al wel een nieuw,schoon stuk hoef klaar hoor ! Dus dat is mooi.Maar aan de voorkant zit er nog zo'n enge,dikke grijze korst Scheve mond Het is vooral op kleine steentjes en kasseien dattie mankt,maar soms zelfs ook op straat.Op gras heb ik hem ook al een paar keer zien manken...

Sorry voor het lange verhaal,maar ik moest het even kwijt...Ik ben zo ongerust voor m'n lieve beestje.Gelukkig heeft hij al lang geen koorts meer en issie heel vrolijk enzo,maar toch...

Dankje voor het lezen Lachen


Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:11

Ik ben blont, maar wat is een blain Blond Klinkt in ieder geval heel pijnlijk. Sterkte!

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:14

ik denk een hoefzweer ???

fijn dat het weer beter gaat i.i.g. Lachen

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:03

je bedoelt een hoefzweer?
jemig arm paardje van jou zeg. Ik kan me voorstellen dat je je nog steeds zorgen maakt.
als je een hoefzweer bedoelt, dan krijg ik altijd het advies om te weken in soda zodat de hoef week wordt en de zweer er eerder uitkomt. Maar is een blain een hoefzweer?

veel succes

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:15

een blain is een blaar zoals we ook zeggen Haha!

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 08:40

Vreemd.. hoe moet die blaar dan ontstaan zijn ?? Ik gok ook op een hoefzweer eigenlijk ... of een losse hoefwand

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AstridJ, Murloc, Petunia27 en 21 bezoekers