wat mankeert ie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

wat mankeert ie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 15:23

Hallow allemaal.
Valeur deux, het veulen van vorig jaar van Roxanne, heeft altijd al een wondje aan zn hoofd er kwam altijd pus (dachten wij) uit.
Hij staat nu al een paar maanden ergens anders en daar was het niks beter die man bij wie hij nu staat heeft er de dierenarts naar laten kijken en die dacht dat het een zwevende kies zou zijn, dat is dus een kies die op de verkeerde plek groeit (ongeveer 7 cm van het oog vandaan) Toen zouden ze hem maandag in Emmeloord opereren maar toen hij al onder narcose op de operatie tafel lag, toen spoten ze iets in z'n hoofd (ik weet niet precies meer hoe dat spul heet) en toen zwol z'n hoofd ongeveer 5 cm van dat wondje op, en zat er een holte zo groot als een ei aan zn hoofd. Die mensen in die kliniek hadden zoiets nog nooit gezien en weten dus niet wat er aan de hand is en ze weten nu ineens ook niet meer zo zeker of het wel een zwevende kies is........ De eigenaar gaat nu pporberen om het met homeopathie op te lossen. Het bleek nu ook geen pus te ijn wat er altijd uitkwam maar.....ik kan er ff niet opkomen maar het is net een grote mee eter...........
Heeft iemand misschien tips of misschien wel ervaringen met zoiets???


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:12

Hebben ze al een echoscopie gemaakt van zijn luchtzakken? (bereikbaar met een slangetje via de neus en keel ...dan kunnen ze zo'n holte in - lijkt een beetje op de kieuwen van een vis - is heel precies werkje)Misschien dat daar iets niet in orde is.

Ibbel

Berichten: 49073
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:52

Een wond waar continue iets uitkomt is een abces (meestal door een infectie veroorzaakt) of een cyste. Je beschrijving van wat er gebeurt is is niet erg verduidelijkend, maar het lijkt me dat er een verbinding is tussen de ruimte waar de dierenarts 'iets' inspoot, en het abces. Dan komt dat abces met zeer grote waarschijnlijkheid uit de ruimte waar is ingespoten vandaan.

Zwevende kiezen hadden op een rontgenfoto zichtbaar gemaakt moeten kunen worden. Als men dat niet gedaan heeft in Emmeloord is men nalatig geweest.

Ik zou bij iets waarvan je niet weet wat het is bijzonder voorzichtig zijn met homeopathie. Laat eerst een reguliere arts in hemelsnaam een diagnose stellen en bevestigen. Is eht dan iets waar de reguliere geneesmkunde geen antwoord op heeft kun je het met homeopathie proberen. Ik zou het zeker niet omdraaien. Homeopathie is nog steeds onbewezen.

Ik zal me hier ongetwijfeld niet populair mee maken...maar het moet me toch even van het hart.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 09:09

Ik ga voor een groot gedeelte met Ibbel mee, alleen denk eerder aan een abces met fistelvorming.
Meike, ik stuur je even een pb, met een voorbeeld, zoals wijdat hebben meegemaakt, want dat is wat erg groot om het hier neer te zetten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, Eline_S_S, henshem, Kirrietje, MyWishMax, Nancy01, ogidni, paardnmeisje, sandra1312, SUSANNEx, wiifke en 92 bezoekers