Basje kreupel.. maar hoe??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Basje kreupel.. maar hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 21:10

Gisteren kwam ik de wei in en riep mn shetlander Basje, die normaal aan komt lopen, maar gisteren bleef hij dus staan.
Toen ik hem ging halen bleek dat hij heel moeilijk liep en flink kreupel was aan zijn linkervoorbeentje..
Ik dus meteen voelen of het warm was; niet echt..
Dik was het ook niet, er zat ook niets in de hoef Verward
Toch maar koelen (=drama aangezien hij bang is voor de waterslang, maar hij vond het schijnbaar prettig want na n tijdje was hij erg braaf)
Daarna tip van mijn buurvrouw gekregen (zij weet er erg veel vanaf)
om met koel elementen, een handdoek en bandage te koelen..
Vanmorgen weer gaan kijken, en nog steeds geen verdikking en warm is het ook niet.. Dus ik samen met de buurvrouw in boekjes zoeken en onze conclusie: het zit in de hoef (aangezien hij zijn voetje ok neerzet als ik op de straal duw) de hoefsmid is dus al gebeld en ik ben benieuwd wat het is..

Als iemand soortgelijke ervaringen of ander "commentaar" heeft Tong uitsteken ...

R0MY

Berichten: 91
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:10

Het zou een hoefzweer kunnen zijn. Is de hoef ook niet warm? Ben benieuwd wat de hoefsmid zegt... Lt me know!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 15:48

rotstraal?

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:42

ik denk ook dat het een hoefzweer is. Succes bij de hoefsmid, als het een hoefzweer is is het meestal snel over.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:01

Het kan ook zijn dat hij is gevallen in de wei, en nu vast zit. Had mijn paard ook.