mag een pony springen als ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Otje

Berichten: 4435
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Voorburg

mag een pony springen als ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 20:33

Hoi

Ik hoorde zo iets vreemd vanmiddag namelijk iemand bij ons op stal zei dat onze Otje beter niet kan springen omdat hij af en toe een op slot slaande achter knie heeft. Ze had op een andere stal gehoord dat een pony met van voor op slot slaande knie niet meer mocht springen. Maar bij Otje is dat dus van achter. Zou er verschil zijn?

Nu heeft hij geen last van die knie als ie iedere dag werkt, de hoefsmid iedere maand even zijn achterhoeven bij werkt, iets naar binnen toe.

Omdat hij deze week veel op het land had gestaan en weinig gewerkt had merk ik dat het weer wat vaker op slot slaat. Maar is weer weg zodra we weer gaan trainen.

Nu is mijn vraag is het echt zo dat de pony niet mag springen?? Met voldoende training en goed bekapte hoeven heeft ie nergens last van.
Zijn er andere bokkers met dit probleem die gewoon wel springen?

Groetjes,
Alexia


luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 01:29

ik zeg gelijk da ik er geen verstand van heb, maar is het niet zo dat een achterknie vaak op slot gaat bij achteruit lopen?

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 06:53

Ik zou het ook niet weten. Bel de DA op en vraag het zou ik zeggen...

Otje

Berichten: 4435
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 08:35

Nee de knie gaat juist van het slot af als je hem een pasje achteruit laat lopen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:42

ik ken een pony die in het M paarden mee sprong, en bij hem sprongen ook beide knieen vaak op slot
korte wendingen of in de stapmolen zijn slecht voor zo'n dier
heel erg veel rechtuitrijden , elke dag flink rechtuit op het harde stappen, waardoor de spieren sterker worden en de knie op de plaats kunnen houden , dan zou je kunnen springen in theorie
maar het is wel gevaarlijk als ze boven de sprong op slot gaan
dus je zult wel je training ( elke dag minstens een half uur rechtuit stappen en draven buiten ) wel daarop moeten aanpassen

Otje

Berichten: 4435
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 12:58

Klopt crossmonster, heb toch maar aan de DA gevraagd, kwam haar toch tegen, zei vertelde me gisteren dat hij goed ontwikkelde bilspieren moet hebben .. niet hup een week op het land en dan springen maar eerst goed trainen .. en voor het springen een half uur lekker warm trainen ... beginnen bij het begin, opbouwen enzo en niet ineens bij 70 cm.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 05:19

Otje_Elliot schreef:
Nee de knie gaat juist van het slot af als je hem een pasje achteruit laat lopen.

OK ik wist dat er iets was met achteruit lopen, bedankt

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Charaz, Jokonootje, MallyBelly, Mediatoolkitbot, tengeltje11, vierhoef, WendyKtH en 25 bezoekers