op stal staan...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:35

Mijn paard staat nu dag en nacht op stal. Met heel mooi weer mag ze wel op wei. Maar ze is pas hele verkouden geweest en nu begint het weer.. Dus voor haar is het beter. Ik kom nu zoizo iedere dag. Ik ga rijden of wandelen. Of ik zet haar een paar uur in de buitenbak..

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 23:00

Waterkippie schreef:
waarom mag je er zondag niet komen Verward
lekker voor je paard!


Ehm nou, kijk eens naar de woonplaats.... Spakenburg. Is dat niet net zoiets als Staphorst? Ik denk dat het daarmee te maken heeft.

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 19:28

hoezo dat dan??om kerkelijke redenen ja, en ik laat die mensen in hun waarde. ik zorg wel dat mijn beestje er elke dag uit komt, de grond waarop onze stal staat is altijd heel erg nat dus kan egt niet in de natte periodes buiten staan, hele zomer en zolang het kan mag ze wel naar buiten toe,ik kan er gewoon niks aan veranderen en een andere stal kan ik financieel niet halen, maarja dat vinden jullie misschien maar dom ofzo..

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 19:28

en ze is ook heel vatbaar voor rotstraal..

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:11

Tja, je kan de hoeven insmeren, en ik heb mijn paard 2 jaar op een natte wei gehad in de winter, stukken waar ze kniediep wegzakten...maar altijd vonden ze ergens wel een droog plekje om te staan, te spele en te rollen....
Dat je sie zondag respecteert snap ik, maar de rest gewoon echt niet.

annek
Berichten: 117
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:20

Rotstraal krijgen ze inderdaad juist als ze de hele dag op stal staan.

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:28

Daarom laat ik Arie altijd minstens 2 uur of in de padock of in de wei

annek
Berichten: 117
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:07

2 uur is veels te weinig, paarden moeten 24 uur per dag buiten kunnen lopen en dan ook nog zonder deken. Dan pas houd je je paard gelukkig en gezond

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:52

annek schreef:
2 uur is veels te weinig, paarden moeten 24 uur per dag buiten kunnen lopen en dan ook nog zonder deken. Dan pas houd je je paard gelukkig en gezond


Heb je nog een plekkie vrij dan?

annek
Berichten: 117
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:30

Ja hoor, ik zou mn paard niet anders kunnen houden. Zou ik gewoonweg niet aan kunnen zien. Paarden horen niet in een hok.

Sam22
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:16

Nee oke.... maar niet iedereen heeft die mogelijkheid....maar ja dan heb je ook nog van die paarden (als de mijne) die constant de andere paarden lopen te jennen.... en die kun je er gewoon op sommige plekken niet bij hebben......en moet er gerouleerd worden..... we hebben 5 hengsten op stal staan 2 ruinen (waaronder die van mij) en 5 merrie's waarvan 1 met veulen.....en 3 weides bij huis en een bak er is wel meer weide maar das een stuk verder weg.....dus ja... de merrie en veulen moet perse bij huis blijven en 2 merrie's worden bereden dus die moeten bij huis blijven.... de 2 ruinen worden bereden en moeten bij huis..... en de dekhengsten moeten ook bij huis blijven denk niet dat ze een grote sporthengsten als Epilot en Balmoral ergens achteraf in de wei zetten..... hoe doe je dat dan??..... toevallig kunnen de bereden merrie's en 1 van de ruinen goed overweg.... maar mijn paardje moet rouleren met de hengsten.....en dat houd in dat ie ± 3 uurtjes per dag buiten staat.... en elke dag ruim 2 uur bereden naast die 3 uurtjes.... maar das ook niet echt veel.....maar meer ruimte is er gewoon niet.... je hebt zeker gelijk dat ze 24/7 buiten zouden moeten zijn..... maar soms is dat gewoon niet haalbaar...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:20

Woon je bij mij in de buurt dan?
Ik ben het helemaal met je eens. En ik zal daarom waarschijnlijk ook niet meer aan een nieuw paard beginnen. Het staat me gewoon steeds meer tegen om m'n paard op te sluiten.

En een goede plek met loopstal is niet te vinden. Ook al staat m'n paard op een fijne stal toch staat ze 's winters een uurtje of 16-18/24 binnen.
Laatst bijgewerkt door ellenlouise op 24-09-04 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

annek
Berichten: 117
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:22

Maar als je die mogelijkheid niet heb zou ik een andere plek zoeken, dan maar wat verder van huis. Het is in het belang van je paard.

Sam22
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:29

dan kan die nog niet ALLEEN in een weide staan.....dus maakt niks uit.....

annek
Berichten: 117
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:33

Nee, maar misschien wel langer als waar hij nu staat.

Sam22
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:57

ja maar das juist het probleem...... hij MOET ALLEEN staan.... anders is het niet te doen voor de andere paarden...helaas was hij al zo....