acute jeuk aan manen en staart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

acute jeuk aan manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 16:36

Mijn arabier had gisteravond opeens ongelofelijke jeuk aan zn manen en zn staart. Hij was in staat om alles tot bloedens toe open te schuren.
Ben hem gaan wassen met tea tree shampoo en ant bacteriële shampoo voor de zekerheid. En daarna ging het beter.
Maar vraag me af wat dit nou kan zijn?

Zomerexceem is het niet, want anders had hij dit al eerder gehad moeten hebben. Vorig jaar heeft hij nl ook nooit geschuurd en had hem nog nooit eerder zien schuren?

Dus wie weet wat het kan zijn?

WISH IT, DREAM IT, DO IT!


Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:50

Ik heb dit probleem ook met mijn tinker. 5 dagen geleden kreeg ze ineens ongelovelijke jeuk aan haar staart en manen. Toen kon ik wegens omstandigheden 2 dagen niet rijden. Daarna wilde ik weer rijden. Ze was ongelofelijk vervelend en had echt heel erge jeuk. Rijden ging niet meer, ze werd helemaal gek van de jeuk. Gisteren haar gewassen met betadineshampoo en het leek vandaag iets beter te gaan. Ik kon weer rijden en vannacht heeft ze niet haar staart gescheurd.

Ik heb ook geen idee wat het kan zijn. Ik dacht eerst misschien aan vlooien/luizen van een paard dat net nieuw bij ons op stal is, maar ik zag niks zitten.

Dus voor mij zijn ook alle tips welkom

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:04

zomer-exeem kan wel "zomaar" ondstaan hoor...
verder zou ik het niet weten... sterkte

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 21:33

henla_tent schreef:
Ik heb dit probleem ook met mijn tinker. 5 dagen geleden kreeg ze ineens ongelovelijke jeuk aan haar staart en manen. Toen kon ik wegens omstandigheden 2 dagen niet rijden. Daarna wilde ik weer rijden. Ze was ongelofelijk vervelend en had echt heel erge jeuk. Rijden ging niet meer, ze werd helemaal gek van de jeuk. Gisteren haar gewassen met betadineshampoo en het leek vandaag iets beter te gaan. Ik kon weer rijden en vannacht heeft ze niet haar staart gescheurd.

Ik heb ook geen idee wat het kan zijn. Ik dacht eerst misschien aan vlooien/luizen van een paard dat net nieuw bij ons op stal is, maar ik zag niks zitten.

Dus voor mij zijn ook alle tips welkom


Ja dit klinkt heel erg bekend wat je zegt. Ik kan dan wel nog niet rijden, maar ook bij mijn paard was er echt niks mee aan te vangen. Ik was nu steeds met tea tree shampoo, geef knoflook door zn voer sinds vandaag en druppel tea tree (uit de natura winkel) in zn manen en staart. Nu gaat het redelijk.

Ik zelf zat ook aan beestjes te denken. Maar ik heb gekeken en zie echt niks lopen?

Ik vind het heel raar dat het zo ineens kan? Normaal schuurt hij echt nooit nl.

Ik kijk het nog even aan en was em gewoon elke dag met die shampoo en als het niet overgaat, dan bel ik de VA deze week?

Wat ik ook zat te denken om morgen eens frontline in zn manen en staart te spuiten? Misschien ook iets voor jou Henla_tent? En dan kijken hoe het dan gaat?

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:50

Ik hoop het beste voor je, maar moet zeggen dat mijn 'eczeempaard' het voor het eerst kreeg in deze tijd van het jaar, misschien nog wel iets later zelfs. Vanaf dat moment was het mis.
Ik hoop van harte voor je dat het wat anders is maar zou er op voorhand niet van uitgaan dat het geen eczeem is.

dagmach
Berichten: 551
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:43

Ja,ik denk ook aan het zomereczeem Huilen
Mijn paardje begon ook voor het eerst eind sept/begin okt.te schuren.
Omdat dit een vreemd tijdstip is werd er huidschilfers op de kweek gezet ivm schimmel oid.
Niets gevonden maar het volgende voorjaar begon het gewoon in mei.
Nu zie ik ook na een redelijke zomer van schuren en insmeren dat het de laatste dagen ineens slecht gaat.
Dit komt door de combinatie van toch nog hoge temperaturen en vocht.
Als ik vroeg in de wei kom dan zie ik ook die kleine witte mugjes die de jeuk veroorzaken.
Ik hoop uiteraard voor je dat het iets anders is maar het lijkt verdacht veel op de geschiedenis van mijn eczeemkanjer.
Groet Dagmach

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 10:50

Ik hoop dat het niet zo is, maar begin nu ook mijn twijfels te krijgen.
Ik was em nu iedere dag en morgen ga ik achter tea tree zalf. Hij heeft niet meer geschuurd sinds het wassen met tea tree, dus blijf dit maar ff volhouden nu.
Henla, hoe is het nu met jou tinker?

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 11:22

SymO schreef:
Zomerexceem is het niet, want anders had hij dit al eerder gehad moeten hebben. Vorig jaar heeft hij nl ook nooit geschuurd en had hem nog nooit eerder zien schuren?

Dus wie weet wat het kan zijn?


Hij zal wel last hebben van de steekjes van mugjes (staat hij dag en nacht buiten) ?
Tea tree is altijd goed OK dan!

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 12:42

Nee hij staat van 7 tot 7 gewoon buiten, 's avonds op stal en dan begint het "gedonder"
Hebben ze er bij jou ook last van nu?

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:02

Ja, vooral Orayana heeft last Verdrietig Heeft bijna geen staart over.
Ook Aicha begint zo af en toe.
Maar dat komt ZEKER door de mugjes (vooral na 17.00 tot 10.00 uur 's ochtends). Dus het beste is na 10.00 uur buiten en voor 17.00 uur weer op stal. Gewoon doorgaan met TEA tree, helpt best goed.
AVS gel van de Paardendrogist wil ook wel helpen.
Succes met Odes.

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 17:45

Als het door die mugjes komt, is de kans toch groot dat het eczeem is?

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 07:37

Ik heb geen idee of dat zo is?
Ik heb het nu onder controle. Hij schuurt nu niet meer dankzij die tea tree. Hopen dat het zo blijft....

WISH IT, DREAM IT, DO IT!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cloud, hoogendroog, IASCrawler, MRIIIS, rosslover en 141 bezoekers