Dik been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Dik been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 17:50

Heey,

Mijn paard heeft vast gelegen in dr stal en heeft nou een dik been, met een stuk of 6/7 wondjes erop. Ik doe er al spul op (horsejelly) Weten jullie wat ik er nog meer aan kan doen? Ohja ik spuit ook iedere dag 15 min. af

Groetjes liza

R0MY

Berichten: 91
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:02

Het beste is om meerdere keren (2-3 x) met dr te stappen zo'n 5 min. en daarna idd koelen en zalf smeren.
Wel goed opletten of het been niet dikker word want als dit het geval is zou het kunnen zijn dat ze bloedvergiftiging heeft opgelopen. In dat geval moet je de DA bellen zodat ze antibiotica krijgt.
Maar misschien is dr wel niks aan de hand en is het been over een dagje of wat al weer normaal.
Succes en beterschap voor je paardje

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:17

Heb het ook regelmatig meegemaakt. Het is net wat Romy zegt: zo veel mogelijk met haar stappen. Ik deed het overigens rustig 20 tot 30 minuten. Begon pas weer met rijden als het vocht in ieder geval snel wegtrok. Pas idd op als er ontsteking bij komt en het heel dik wordt, dan gelijk de dierenarts bellen ivm kans op bloedvergiftiging.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:00

met betadine shampoo wassen en wat oplossing erop doen, zorgen voor voldoende beweging, als ze niet kreupel loopt kan je best wel rijden(wondjes zijn toch klein?) doe wel bandages om dan voor wat ondersteuning...je paard heeft juist veel beweging nodig voor de doorbloeding zo kan het sneller genezen!suc6!

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 21:17

Het is al over Kan hier een slotje op? Tong uitsteken