hooi

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jece

hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 14:26

hallo,

ik heb een paardje en ik had graag geweten hoeveel hooi ik het mag geven per dag. Het gaat over droog hooi, niet over voordroog. Ze heeft wel even hoebevangen gestaan, maar ik heb hooi kunnen krijgen van iemand en graag had ik geweten wat de ideale hoeveelheid is voor haar. Ik rij ze twee tot 3 maal per week.
Naar het schijnt mag je ook hooi van hetzelfde jaar niet onmiddellijk geven. Wat is daar dan de ideale wachttijd voor?
dank bij voorbaat
Jorik

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:04

Best kun je met vers hooi voeren ong 6 tot 8 weken wachten. Hoe langer hoe beter. Verder is het afhankelijk van het gewicht van je paard en het werk wat ie verricht hoeveel hooi je wilt geven.
Die van mij zijn 450 kg en krijgen 6/7 kilo hooi per dag.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:16

De paarden die ik rij, kregen constant hooi. Maar omdat ze wel tot een baal hooi per dag kunnen eten (2 paarden samen), laat ik het maar bij 5 kg hooi per dag, maw 2 volle hooinetten per paard per dag.

En nu lekker verder vertellen!

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:38

Sommige paarden kun je idd zoveel hooi voeren, die eten niet meer dan ze aankunnen.
Die van mij die blijft eten en wordt dus kogelrond. Dus dat doen ew maar niet Haha!

mymy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 06:56

haha die van mij blijft ook gewoon eten tot dat ie erbij neervalt Tong uitsteken

Jece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 17:40

bedankt voor jullie reacties, ik zal er spoedig werk van maken met mijn paardje wat lekkers aan te bieden

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:13

Bij ons krijgen ze elke dag een halve bot hooi. Wij maken die dan wel nat omdat ze "oud" zijn, dus neem dat ze een 3-tal maanden oud zijn die botten. Zo 1 bot komt overeen met 7 kilo dus ieder paard krijgt elke dag zo'n 3 à 4 kilo hooi.

xxx

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie