Dit zit niet goed hoor !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Dit zit niet goed hoor !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 17:48

Ik ben me vandaag rot geschrokken. Ik ging met mijn shetlandpony mennen. Na verloop van tijd ging hij heel langzaam stappen net alsof hij moeite had met lopen dus ik spoorde hem weer aan. Hij deed nog een stap en toen viel hij neer. Hij zakte gewoon door zijn benen heen Scheve mond
Het leek ooknet of hij even weg was van de wereld, want ik riep zijn naam en kgaf zachte klopjes tegen zijn hoofd dat hij op moest staan. Maar het leek net of hij mij niet hoorde en staarde een beetje wazig voor zich uit..
Ik kreeg hem uiteindelijk weer overeind, want hij stond midden op de weg. Maar hij wilde niet meer verder lopen en leende zwaar tegen mij aan en liep heel waggelend Verward
Er kwamen mensen aan lopen en die hebben mij geholpen om hem af te tuigen. Hij heeft toen even gegraasd en toen hebben we hem opnieuw opgetuigd en toen was er niks meer aan de hand.
Hij heeft verder geen wondjes opgelopen toen hij viel wel is mijn singel kapot.
Maar ik ben me rot geschrokken! Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

01-02-08 Lotte!


Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:03

Ik weet niet wat het zou kunnen zijn. Maar als ik jou was zou ik er toch maar een dierenarts bij halen!

27-10-2011 * Een droom die in vervulling gaat... Casjino van Knedo <3

30-11-2013 * Onze zoon Joah is geboren! <3

R0MY

Berichten: 91
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:05

Het klinkt alsof tie spierbevangen was. Maar ik ken geen verhalen van een spierbevangen paard die daarna nog in staat was verder te gaan, dus das dan wel wat raar.
Had tie de dag ervoor toevallig een rustdag gehad en dezelfde hoeveelheid voer gekregen? Of moest ie die dag harder werken als normaal?

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 18:06

daar zit ik ook aan te twijfelen, maar je ziet nu niks meer aan hem.

01-02-08 Lotte!

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:07

Dat zou wel eens narcolepsie kunnen zijn.Een soort epileptische aanval,waarbij het lijkt alsof ze in trance zijn en dan neer gaan vallen.
Moet je maar eens over bij de DA informeren.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:07

Misschien ziet de dierenart wel iets aan hem. Gewoon voor de zekerheid even bellen.

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 18:11

Romy: Hij heeft beweging gehad als normaal en ook gewoon voer gekregen wat hij normaal ook krijgt. Er was dus niks verandert.

01-02-08 Lotte!

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 18:26

Zou ik ook bloed kunnen laten afnemen en dat laten onderzoeken
ik heb namelijk het idee dat hij toch een bloempje binnen heeft gekregen van het st jacobskruid. Maar kunnen ze dat vinden in het bloed?

01-02-08 Lotte!

kiola
Berichten: 78
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:31

groeit er bij jou in de wei jacobs kruid dan? :S jakkes! maar ik heb wel vaker een shetlander op stal gehad met epeleptische aanvallen? wie weet is dat het?

paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:33

jazeker kan dat. ALs het spierbevangenheid is geweest, dan is dat in het bloed aan te tonen. Niet te lang mee wachten dan natuurlijk (met de bloedafname bedoel ik)......

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:47

Peachy schreef:
ik heb namelijk het idee dat hij toch een bloempje binnen heeft gekregen van het st jacobskruid. Maar kunnen ze dat vinden in het bloed?


Dit is het waarschijnlijk niet geweest, St. Jacobskruiskruid heeft een hele andere uitwerking. (zie ook sticky in dit forum)

Het klinkt, zoals gezegd, een beetje als narcolepsie. Zou er iig een VA bijhalen!

Coliena
Berichten: 673
Geregistreerd: 07-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:03

Ik denk toch niet aan narcolepsie hoor! Ten eerste is dit zeer zeldzaam en ten tweede treedt dit maar op in rustige omstandigheden, niet terwijl ze aan het werken zijn. Ik dnek eerder aan een hartprobleem, waarbij hij bij inspanning net niet genoeg zuurstof krijgt en daardoor even het bewustzijn verliest, totdat hij terug genoeg zuurstof krijgt. Had hij blauwe/paarse slijmvliezen of tong? DIt wijst op een zuurstof tekort. Dit is de meest voorkomende oorzaak, men noemt het een syncope. Epilepsie kan in principe ook, maarook dit komtheel zelden voor bij een paard. Roep dus maar een dierenarts!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:13

Misschien was het even hartfalen of iets van een klein hersenbloedinkje?
Het kan zo veel zijn. Gewoon de DA even laten kijken en exact uitleggen wat er is gebeurd.
Laat je het ons even weten wat de DA zei?

zomaar
Berichten: 12
Geregistreerd: 24-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:09

Ik neem aan dat je er een veearts bij haalt..?
Laat je dan nog even weten wat het nou was/is?

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:12

Oeh lijkt me eng!! Zou er inderdaad een DA bij halen, als het nog eens gebeurd.... stel je voor wat er zou kunnen gebeuren!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:59

Een vriendin van mij der paard had dit ook. Haar paard heeft waarschijnlijk ook narcolepsie. Ze moet nu wachten totdat ze weer zo'n aanval krijgt en ze moet goed onthouden hoe ze zich daarvoor gedroeg..
Ze heeft wel een bloedonderzoek laten doen maar daar kwam niks uit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CarolinePro2, Googlebot, Ineke2, jadeken, M_Vainqueur, maxie, Tvko, Vinny12511, XladyX en 25 bezoekers