diepe buiger/checkligament

Moderators: petraaken, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DWSS

diepe buiger/checkligament

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 13:45

Heeft iemand een paard die het volgende ook gehad heeft :
Paard heeft een beschadigd, onderbroken checkligament, de stuctuur van de pees is niet mooi gelijk dat kun je zien op de echo.
Hij krijgt nu wel ontstekingsremmers/pijnstillers en heb ook een pot tendon repair meegekregen , over 2 maanden krijgt hij weer een scan om te kijken of er verbetering is.
Alle reacties tips zijn welkom

Heb jij tijd om mee te doen aan een groot ruiteronderzoek?
Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:29

Mijn paard had ook beschadigingen aan de pees, net zoals jij beschrijft. Mijn paard heeft aangepast beslag gekregen (egg-bars) en ik heb 2 maanden lang elke dag tussen een half uur en een uur op de weg gestapt, naast de hele dag weidegang. De scan zag er na 2 maanden zoveel beter uit dat ik heel voorzichtig mocht beginnen met rijden onder het zadel. In die fase ben ik nu en "so far so good!"

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:58

Bij een van mijn vorige paarden heeft de DA het checkligament doorgehaald, ze had een stelt/bokvoet.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:54

Mijn paard heeft een checkligament blessure gehad en een peesblessure. Alleen niet tegelijkertijd.

Mijn advies: neem een goede (paarden)fysiotherapeut in de arm. Die kan met manuele therapie en ultrageluid en misschien ook wel magneetveldtherapie, het herstel aanzienlijk bevorderen. We zijn al met al zo'n 6 maanden uit de running geweest (prognose was 8 maanden).

Wil je meer info, PB me dan maar.

Endurance: To Finish is To Win!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie