Paard op boxrust, knettergek, wat is de oplossing?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manex

Berichten: 1105
Geregistreerd: 09-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:04

musli zonder haver kun je bij de boerenbond halen. merk Subli en dan de structuurmusli nemen.

Montecito
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 20:52

He bedankt, ga wel ff musli zonder halen dan!! En wat bij die van mij nu erg goed werkt is het hooi in een hooinet doen, elke ochtend en avond pulp met zemelen doorelkaar heen voeren, daar 2 handjes muesli bij, en de rescue remedy druppels van bach, echt super!!!! Tevens doe ik door de pulp/zemelen 2 schepjes vitaminen en mineralen en sporenelementen mengsel van Hofman Lieve's, licosan Forte genaamd. Zo krijgt hij echt alles binnen zonder gek te worden door teveel energie of door verveling!!! Ook veel poetsen etc. Misschien dat je hier iets mee kunt Gouda, want ik heb Montecito nu 2 weken op de box staan en heb dit uitgefiegeliert!!! Gaat erg goed!! Bedankt voor alle adviezen!!!

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 11:03

Hoi,

Niet lachen hoor, maar ik heb een goedkope oplossing.
Bij de jonge paarden en de zenuwelijers bij ons op stal, mik ik twee kippen erbij.
Geen hele kleintjes natuurlijk, want een ijslander hier had een kuiken wat ontsnapt was het hoofd eraf gebeten. Boos!
Binnen een paar dagen zijn ze zo aan elkaar gewend dat sommige kippen op de kont van het paard slapen.
Tis nog een gezellig gezicht ook.
Groetjes Lisa

Carolaweger
Berichten: 14
Geregistreerd: 04-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 11:59

Gelukkig gaat het beter met je paard en heb je een manier gevonden die werkt! Ik wilde alleen even wat over het hooinet kwijt....Een hooinet heeft een aantal nadelen. Ten eerste is het slecht voor de luchtwegen en ten tweede kunnen ze er rugklachten van krijgen omdat de houding waarin ze dan staan slecht voor de rug is. Het zou zonde zijn als je paard door het hooinet weer andere klachten krijgt. Mijn paard moet ook al 4 maanden stappen en ik had hetzelfde probleem. Ik vermeng het hooi met stro op de grond zo doet hij er ook heel lang over. Verder geef ik nu ook 5 weken tranquigel, dat mag je best langere tijd geven, als je niet te veel geeft kan dat geen kwaad. Ik geef 2 streepjes per dag en dat gaat prima.

Montecito
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 13:00

Ik weet dat een hooinet niet ideaal is, maar hetzelfde geldt voor een ruif. Hij krijgt 1x per dag hooi in het hooinet en sóchtends en sávonds gewoon op de grond!! Dus ik denk dat dit niet erg veel kwaad kan aangezien hij niet de hele dag met zijn nek omhoog staat. Als hij over 4 weken weer mag stappen gaat het hooi gewoon weer op de grond. Het is inderdaad stoffiger voor de luchtwegen, maar ik kan er wel water overheen doen!!