* moeilijk met opzadelen

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

minoush

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-01 22:53

Ik heb een vraagje over mijn 5,5 jarige merrie. Zij is begin september van haar veulen afgegaan en eigenlijk is ze sindsdien er moeilijk met het zadel op haar rug leggen. Ik heb haar rug al helemaal nagekeken, maar ze verrekt geen spier. Ook als het zadel, na veel trammelant, op haar rug ligt (moet ie wel gelijk goed liggen, anders blijft ze vreemd doen), is er niets meer aan de hand. Het aansingelen is geen probleem en het opstijgen en rijden al helemaal niet.
Waar zou dit aan kunnen liggen en wat moet ik eraan doen.?
Waar ze niet op reageert is als ik alleen het sjabrak opleg, ook heeft ze geen drukkingen van het zadel, die ligt verder goed, m.i. Ook zit er niets onder het sjabrak wat zou kunnen irriteren.

Ik hoop dat me verteld kan worden wat dit voor reactie is, omdat ze duidelijk aangeeft dat er iets niet goed is.....

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 20:21

Ben je je paard wel blijven rijden tijdens en na de dracht of heeft ze een hele tijd 'vakantie' gehad.

Wat bedoel je precies met 'raar' doen.

Zou het kunnen zijn dat ze niets lichamelijks mankeert, maar dat het 'niets doen' haar wel beviel en ze nu protesteerd nu er weer gewerkt moet worden.. Knipoog

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 21:40

toch een keer een goede zadelmaker laten komen.
een extra controle kan geen kwaad.

als er echt niks aan de hand is zou ik toch een keer strenger optreden als ik jou was.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie