Bulten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Bulten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:19

Shaseera heeft al een paar dagen last van bulten op haar rug. Omdat ze alleen op haar rug zitten denk ik dat ze ergens in heeft gerold waar ze allergisch voor is ofzo.
De bulten worden niet groter, maar ik heb het idee dat ze wel wat harder zijn dan de eerste paar dagen. Het zijn er echt een heleboel, en ze zijn behoorlijk groot.
De dierenarts wilde niet komen toen ik vroeg of er iemand naar wilde kijken, en wist door de telefoon (en dus zonder te kijken) zeker dat het door insecten komt. Hij zei dat ik er maar vliegenspray op moest smeren. Lijkt me juist erg verkeerd om daar iets op te smeren, maar de DA zei dat als ik vliegenspray heb, dat ik het dan natuurlijk wel moet gebruiken (erg chagrijnig was hij, en ik begrijp ook niet waarom er niemand wordt gestuurd als ik er nadrukkelijk bijzeg dat het bijna zeker iets anders is dan een insectenbeet en dat ik graag wil dat er iemand komt kijken)
Nu lijkt het me erg sterk dat die bulten (lees: een plakkaat op haar rug) door insecten zijn veroorzaakt, daar zijn het er teveel voor, en ze zitten ALLEEN op haar rug. Bovendien moeten insectenbeten wel binnen 1 of 2 dagen weg zijn, maar zij heeft ze al vanaf zaterdag.

Iemand ervaring?

Mochten ze er morgen nog zitten dan bel ik gewoon nog een keer; ze heeft er zo'n pijn aan als je eraan zit...

***************Update***************

Ik heb net gebeld met de stal. De bulten zijn nog niet minder en op haar kont zijn er een stuk of 10 open gegaan (hoe moet het er wel niet uitzien als ze allemaal open zijn op haar rug) Scheve mond Er komt allemaal vocht uit, en ze heeft er nog meer pijn aan als je eraan zit dan daarvoor. Het zal best een goed teken zijn dat alles eruit komt, dan kan het in ieder geval niet in haar bloed terecht komen, maar ik vind het zo raar...
Ze is verder niet ziek, ze eet goed en is lekker vrolijk, dat is wel fijn.
Ik vraag me toch af wat het is, en als ik morgen wakker word is het eerste dat ik doe de veearts bellen. Als hij dan nog aan durft te komen met zijn insectenbeten bel ik meteen een andere Boos!

Ik moet zeggen dat ik het toch best wel eng vind, vooral omdat ik een aantal dagen geleden een of andere smerige documentaire heb gezien over maden die in de huid van vee zitten en eruit komen als ze oud genoeg zijn. IEW!


shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 01:11

direkt een andere da bellen !! met zoiets raar mag je niet afwachten ik begrijp niet dat je da niet wilde komen , ik zou zeker een andere da nemen !

laat eens weten wat het was

groetjes

a dog is for life not just for christmas

DiantaM
Berichten: 11268
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:09

pff.. wat een bagger dierenarts. Je hebt kans dat het een bacteriele infectie is, dat zijn ook bultjes die opengaan.

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:25

ja ik zou gewoon lekker naar een andere dierenarts gaan eerlijk gezet toen ik het eerste stukje las dacht ikook aan allergie voor bepaalde insecten dat heeft een paard die ik eerst reed ook gehad maar dat is dan na een aantal dagen weg. Maar nu is lees dat ze ook open gesprongen zijn zit ik eerder te denken aan 1 of andere infectie ik zou gewoon een andere dierenarts bellen en die er even naar laten kijken zodat die ja kan zeggen wat er aan de hand is. suc6 ermee

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:09

Het is toch van een insect, maar het insect heeft waarschijnlijk een infectie veroorzaakt waardoor er rommel uit de bulten komt.
Het is nu al iets beter (minder gevoelig), en ik moet gewoon even afwachten. Het is goed dat ze open zijn, en het is beste als de bulten zonder medicijnen verdwijnen. Dan is de kans groter dat ze ze volgend jaar niet (of minder) terugkrijgt. Wordt het echt te gek, dan krijgt ze iets tegen de bulten.
Mochten ze ieder jaar terugkomen, dan zal ze met een deken naar buiten moeten Boos!

paars

Berichten: 5471
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:25

Ik lees het bericht een beetje laat Bloos! en hoop dus dat het inmiddels weer beter gaat met je paard. Wat ik me afvraag: is het geen regenschurft geweest?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kabayo, Kever, Lienboon, nadcha, Nicky1963, Sharnelle, SoOk, Tazzey, Vagabondo, vierhoef en 23 bezoekers