bloedneus bij mijn paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 09:11

Hoe toevallig, dat berichtje over bloedneuzen. Vandaag moet ik met mijn merrie een bronchoscopie maken. Ze heeft elke keer na het werk last van bloedneuzen. Het is maar een klein straaltje, maar toch het is niet goed.
De dierenarts vreest dat het uit de longen komt. Hij wil dit vaststellen dmv dit onderzoek.
Ik weet het echt niet meer. Hoop echt dat ik haar niet achter hoef te laten, maar als het longbloedingen zijn is de kans op genezing zeer gering, en dat lijden wil ik haar niet aandoen. Ik vertel morgen wel hoe het afliep.

[Edit] lange titel ingekordt & CapsLock eruit verwijderd [/edit]

_________________
HET MEERVOUD VAN LEF IS LEVEN!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-13 11:39 ]</font>

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 09:20

sterkte! Ik hoop dat het allemaal meevalt!

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 11:05

Ik wil je niet al je zorgen wegnemen maar bij ons op stal had een paard dat ook. Ze hebben hem onderzocht en het bleek dat zijn neuswand helemaal geirriteerd was en het niet uit zijn longen kwam.
Het paard moest op zaagsel en medicijnen enz...
Tot op het heden zijn er nog niet achter wat de oorzaak nu is ook tobben dus maar niet levensbedreigend.

sterkte

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 20:21

bij ons op stal saat een longbloeder,het is een draver en word nu recreatief gereden,het gaat nu echt heel erg goed met hem,dus mocht dit wel het probleem wezen geef het niet direct op en informeer goed bij je dierenarts,
heel veel succes toegewenst.
P.S laat je nog wel even weten hoe het gaat?

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-01 09:37

Ben dinsdag bij dierenkliniek Meursing geweest in Hazerswoude-dorp.
Er is een bronchoscopie gemaakt. Haar longen en bronchiƫn zijn nagenoeg schoon, maar haar probleem zit zoals ook hierboven staat in haar neusslijmvliezen. Ze kregen de slang haast niet haar neus in, zo ontstoken en dicht zat het. Ze heeft hier nu medicijnen voor en in principe moet het gewoon over gaan. Het kan chronisch zijn en daarom moet ik in januari ook terugkomen. Maar ja...het verhaal kreeg nog een staartje...ik gisteren weer rijden---> ging goed, maar na een half uurtje draven (geen bloedneus) ging ik ff uitstappen, daarna weer aandraven. Nou echt.....steenkreupel!
Nu kan ik dus weer niks......

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 11:09

Denk je dat je het ergste heb gehad nou dit weer... Ik hoop dat je paard weer snel rad is..