Temperatuur te laag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sas00

Berichten: 961
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Temperatuur te laag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 11:08

Een paar dagen geleden heeft mijn paardje een verstopte slokdarm gehad, ik heb natuurlijk meteen de veearts gebeld (kwam er onmiddelijk aan) en alles bleek verder -nadat het was opgelost- goed met haar te zijn.
Wel moest ik nog een paar dagen haar temperatuur in de gaten houden maar...
haar temperatuur was een dag later te laag..? Namelijk 36 graden.
Ik de veearts weer gebelt, volgens hem maakt dat niet veel uit als ze zich verder maar "gewoon" gedraagt. Verward
Toch zit ik hier best wel mee, het kan toch niet kloppen?

De termometer heb ik nieuw gekocht en bij een ander paard ook even geprobeerd... is dus goed.


Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:35

dat is maar 0,5 graden te laag, maak je geen zorgen, dit paard hersteld zich wel

sas00

Berichten: 961
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 11:47

De veearts zei tegen mij dat ze een temperatuur van 38 graden moest hebben... Scheve mond
Maar goed, ik ben misschien ook wel overbezorgd.
Bedankt iig

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:51

Mijn arabier heeft standaard temp van 36.5.....al heel haar leven (nu 22) misshcien is de temp van jouw paard ook standaard wat lager ?

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:16

Pas geleden moest ik ook de temp. van mijn paard (17) bij houden en die was ook standaard 36.6. Ik dacht dat ook te laag was, maar het bleef tot dat ik er mee kon stoppen 36.6. Had het aan de hoefsmid gevraagd ( die was er toevallig net) en die zei dat er niets aan de hand was.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

biewie

Berichten: 426
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:50

Een paard heeft inderdaad een lagere temperatuur dan een mens. Geen zorgen dus! Misschien had te deze temperatuur altijd al zonder dat je het wist.

Alexander M2 + 0 :) (Tuschinski x Wellington)
Rayms l'Esprit L2 + 9 (Bokkesprong Czardas) eindstand

sunny667

Berichten: 26
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:42

ik heb het even voor je opgezocht, (in de schoolboeken)
de normale temperatuur van een paard in rust en die gezond is,
is 37-38 graden.
maar omdat jou paard net iets heeft gehad kan het wezen dat de temperatuur iets lager is, maar mischien heeft het standaard wel een lagere temperatuur dan hierboven aangegeven. geen reden dus om je zorgen te maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hagelslag, Julimy, Lukasje, PeanutGuapa, prugelpiet, Pumpkins, rosslover, Rubio, Zonnebloem24 en 88 bezoekers