*mislukte castratie*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 10:11

Kunnen de artsen je niet vertellen waarom het zo lang duurt?
Je bent onderhand al weer een hele tijd aan het sukkelen met je paardje.
Maar houd ons op de hoogte, evt. via een PB-tje. Haha!

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 12:34

Hoi charene!
Ik vind ook dat het lang duurt!! Ik wil graag weten hoe het afloopt!! Veel suc6!! Cool X maaike

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-01 23:01

*LOL* Daar ben ik weer. Was er even 3 dagen tussen uit even naar Duitsland, maar eerst was uk donderdag nog even langs Jack gegaan omdat hij weer koorts had,en wilde hem eerst zien voordat ik wegging, maar het leek weer goed te gaan geen koorts meer en er kwam bijna geen prut meer uit, dacht dus jipieeeeeee volgende week zaterdag misschien naar huis..... ja jullie raden het al niet dus, was er vandaag maandag gelijk weer heengegaan en ja hoor , de arts was net met hem bezig ... beetje koorts en weer heel wat prut wat eruit komt, dus we gaan nog niet naar huis nog lange niet, nog lange niet... Boos! . De arts vertelde dat dit vaak heel lang kan duren. Ze spoelen de wonden nog elke dag, ergaat een soort buisje in de twee wonden en via zo`n? rug spuit spoelen ze de wonden schoon met een middel en daarna goed afspoelen met de slang en veel lopen natuurlijk s`morgens in de stapmolen en s`middags met mij, erg gezellig , probeerde eerst elke dag te komen maar dat is nu om de dag, het is toch 50 km heen en weer terug natuurlijk. (maar je zal maar niks te doen hebben hihi) vervolg komt dus weer woensdag dan met goed nieuws hoop ik..Groetjes Charita en Texas Jack Gaaaap

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 01:20

Ik heb onze pony laten castreren in maart net voor zijn 3e verjaardag staand en onder plaatselijke verdoving, hij was na 2 weken al van de zwelling af het kan ook goed gaan dus. Ik wens je heel veel sterkte met je paardje! Mijn vriendin die ken ik van toen we nog beijlkaar stonden in pension, heeft een pony van hij moet nu meer dan 35 jaar oud zijn, laten opereren in het voorjaar. Hij had een zwelling aan zijn geval en daar hebben ze een stuk vanaf moeten snijden. Hij is daar merkwaardig genoeg goed vanaf gekomen. Er is nog hoop! gr gabrycha

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-01 15:45

Haha! Haha! Haha! Haha! Snap er niks van maar Texas Jack zijn arts belde net dat hij naar huis mag, dat er sinds vanmorgen geen pus meer uit komt, en dat ik hem kan komen ophalen?? Wacht hier even mee tot zaterdag mocht er nog wat mis gaan dan staat hij daar beter. En de komende 3 maanden veel wandelen met hem en natuurlijk niet rijden. En als het weer dik gaat worden ofzo, moet hij gelijk weer terug naar Utrecht. Dus ik hoop eind goed al goed, maar het is nog geen zaterdag, ik blijf wel positief hoor (hihi) Nou ik hou jullie op de hoogte Liefs Charita en Texas Jack Pling Haha! Pling Haha! Clown

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 18:33

Dat klinkt fijn!!! Ik hoop dat hij zaterdag idd mee naar huis kan! Zou wel hartstikke mooi zijn als Texas Jack en jij eindelijk van die ellende af zijn zeg...pfoeh...ik zal tot en met zaterdag voor je blijven duimen hoor!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 17:56

Niet te geloven kreeg vanmorgen een telefoontje om 8.00 dat Jack weer verhoging had (39) en waarschijnlijk nog niet naar huis mag... Boos! Boos! Boos! Boos! grrrrrrrrrrrrrrrrrr. Ben er net even geweest en nu heeft hij waarschijnlijk een luchtwegen infectie erbij opgelopen, schijnen ze daar nog al snel op te lopen, dus het heeft gelukkig niet met zijn je weet wel te maken, nu dus maar weer afwachten hoe hij zich hier daarheen slaat, dus misschien zaterdag wel naar huis...HOOP IK. zo jullie zijn ook weer op de hoogte , groetjes Charita Party!! Party!!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 20:07

jeetje wat een pech allemaal zeg eerst die castratie en nu zijn luchtwegen nog. ik hoop dat als ik die van mij over 2 jaar laat casteren dat het allemaal goed gaat en zonder complicaties

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 20:24

Dit is weliswaar een waarschuwing maar zorg voor een goede dierenarts die gewoon veel met paarden werkt! Niet dat die garanties biedt maar eentje die affiniteit heeft met paarden en veel castraties uitvoert doen het vaak beter. Onze dierenarts is er zo eentje en hij heeft het prima gedaan. Onze pony was er zo weer vanaf. Dus zorg voor een goede dierenarts en laat het in het voorjaar doen als er nog geen vliegen zijn. Gr gabrycha

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 19:23

Onze dierenarts doet dit ook vaker, heb niet zomaar een DA genomen, maar ik denk dat je dat ook niet zo bedoeld (hoop ik). Wat er met Jack gebeurt is kan elk paard overkomen. Mijn Da heeft zelf ook telkens contact met Utrecht (hij belt zelf, voor info over Jack) en heeft er met de rekening sturen voor alle controle (enzo) ook minder inrekening gebracht, wat er niet veel zullen doen denk ik. Ze houden in Utrecht ook in de gaten hoe de DA (in het algemeen)werken, krijgen ze teveel gevallen van een praktijk dan wordt je dat daar ook verteld. Jack zijn geval is dus gewoon puur pech hebben. Oja Jack mag di of wo weer naar huis.... HOOP IK Party!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 21:17

he hoe gaat het nu met je paard?
Mijn verzorgpaard heeft er 4 jr. geleden 122 dagen gestaan, omdat er bij haar ook allemaal complicaties waren.
Maar de chirurg heeft enorm zijn best gedaan, want zij had dood kunnen gaan en dat is gelukkig niet gebeurt.
Jammergenoeg mag er niet meer op gereden worden, maar ze wordt wel elk jr. mammie en het is mijn aller liefste paardje!

Veel sterkte en ik hoop dat jij en je paardje snel uit de onzekerheid verlost worden!

Gr. Adriana

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 22:39

Hoi,

Ik heb net heel je verhaal gelezen, wat een gedoe allemaal.
Moet wel zeggen dat ik "blij" bent dat ik het lees nadat die van mij geholpen is want anders had ik bijna niet meer gedurfdt (zat alsnog met de bibbers in mijn buik op zijn nek hoor).
Vindt het echt rot allemaal, geef hem dus ook maar een dikke knuffel.
Hier een mijn ervaring met de castratie van Woestein...

Woestein is 1 oktober liggend in de bak met een plaatselijke verdoving (wel met een flinke slaap/rustig worden spuit) geruind.
Ben daarna gelijk met hem gaan wandelen en voordat hij dik ofzo werd al gelijk 'savonds afgespoten/gekoeld.
En elke dag 3 x een half uur gewandeld en 2 x 5 min. afgespoten en dat bijna 2 weken lang, okee hij kreeg wel een enorme zak maar na een week kwam er netjes wondvocht uit en daarna werd hij gelijk dunner.
Na die 2 weken heb ik hem rustig aan het werk gezet aan de longe en het ziet er nu prima uit.

Ik hoop dat hij snel weer thuis is en dat je in het nieuwe jaar weer lekker met hem aan de gang kan gaan, groetjes en sterkte verder.

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-01 10:12

YAHOOOOOOOOOOOOOO *LOL* TEXAS JACK MAG VANDAAG NAAR HUIS TOE, EINDELIJK KOMT MIJN LEKKERE VENTJE NAAR HUIS Lovers -DRIVING HOME FOR CHRISTMAS....- WEL TOEPASSELIJK DAT LIEDJE DAN GA IK HEM LEKKER VERWENNEN EN VERTROETELEN. GROETJES CHARITA EN JACK

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 13:06

Hartstikke goed Charene, een mooier kerstkado kan je je niet wensen denk ik? Fijne feestdagen met Jack!!! Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 18:28

Super fijn dat hij nu naar huis mag!!!
Het heeft ook zo lang geduurd.
Fijne kerst samen en knuffel ze Haha!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 23:21

Veel plezier en dat jullie allebei een gezonde kerst en nieuwjaar mogen hebben!!!!!!!!

Geef jack maar een dikke knuffel!!!!!

Gr. A3

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-01 23:48

*LOL* Jullie ook allemaal een paar fijne dagen, niet te veel eten en drinken (hihi) Haha! en geef jullie zelf en jullie paardjes een dikke knuffel van Jack en mij natuurlijk Party!!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 14:22

}>Allemaal een Happy new year. Het begint alleen niet zo goed , Jack moet vandaag weer terug naar Utrecht Boos! Zijn gevalletje werd weer dik aan een kant en er komt weer wondvocht uit. Dus hij gaat hoop ik alleen even voor controle terug, hoop niet dat hij moet blijven, maar dat merk ik straks wel weer. Volgens mij heeft Texas Jack een Extreme duivel op zijn schouder zitten Haha! zal hem straks even opzoeken (het Extreme duivel ) en hem even een schopje geven. Nou jullie horen het nog wel........

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 22:37

He gadver! Boos!
Ik wens je ook deze keer enorm veel sterkte en maar hopen dat het niet zo lang meer duurt als de volgende keer!
Ik ben blij dat ik allemaal merries heb thuis...
Maar goed daar heb je geen boodschap aan, nou meis nog even volhouden hij heeft het nog niet opgegeven de vorige keer en dat zal hij nu ook niet doen!!!
gr gabrycha Knipoog

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 23:06

Jee hee, dat is even balen voor jou en Jack! Gadverdarrie, ik had jullie echt een beter begin van het jaar toegewensd! Ik zal heel hard duimen dat het niet zo erg is en dat Jack vanavond wel weer lekker in zijn eigen stalletje staat! Houd ons maar op de hoogte he!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 01:53

pooh hier wordt ik echt niet vrolijk van.
Het wil dus echt nog niet genezen bij jack. Nu maar hopen dat hij niet moet blijven en dat het maar snel beter met hem zal gaan.
sterkte

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 12:21

Ja ja klote (sorry) maar Jack staat dus weer in Utrecht, ze hebben het weer aan een kant open gemaakt en er zit dus toch nog een kleine ontsteking Boos! Verdrietig . Niet zo erg als de vorige keer dus hij mag waarschijnlijk binnen twee weken weer naar huis. Ze gaan hem maandag verder onderzoeken dus dan weet ik ook weer meer. Dus dan horen jullie het wel weer . Wel duimen hoor!!!!!!!! Party!!

Paola
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 00:02

Hoi, wens je veel sterkte met je paard. Heb inmiddels het hele verhaal gelezen en ben erg benieuwd hoe het nu met Jack gaat. Mede omdat ik woensdag van onze da te horen krijg of een van onze paarden ook naar Utrecht toe moet met ongeveer gelijke klachten als van jouw paardje. Bij ons paard is het zo dat hij 8 wkn na castratie een onsteking kreeg die met succes met anti-biotica werd behandels. Nu een jaar na castratie heeft hij opnieuw een ontsteking aan één van z'n zaadleiders. Hij wordt inmiddels sinds een week of drie behandeld met anti-biotica en ontstekingsremmers. Hij had ruim een week geleden ook een abces wat is opengesneden en dat is inmiddels wel genezen.(Ons paardje was 21 maanden toen hij gecasteerd werd). Hoop dat je wat laat weten hoe het verder met je paard is gegaan. Ga in ieder geval voor hem duimen. Sterkte!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 17:36

Jemig, ben een tijd weg geweest van Bokt, maar nu kom ik terug en is dit alles nog niet achter de rug!
Sterkte meid!
Laat ons snel horen hoe het nu met je ventje gaat!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-02 17:48

Ben net weer terug uit Utrecht en het gaat goed met Jackie boy hij mag als het goed gaat vrijdag weer naar huis. Het schijnt allemaal mee te vallen, er komt geen troep meer uit ofzo... En hij heeft geen verhoging gehad. Ze wisten niet precies hoe het gekomen is, dus daar kom ik ook niet veel verder mee. Heb hem ook maar gelijk laten chippen in utrecht ,heb ik dat ook weer gehad. groetjes en ik zal nog wel laten weten of hij vrijdag inderdaad naar huis mag... Pling