Loopt een paard door pijn heen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 18:09

Brando is dus kreupel en morgen komt de vee-arts weer. Hij moest van de VA wel in de wei, maar een paar dagen kon dat niet vanwege het weer. Gisteren ging hij er dus weer in en was hij helemaal gek: Stijgeren, ( heel hard) galopperen, draven, showen, enz. Er was niet duidelijk te zien hoe hij liep want hij deed errug vaag af en toe! Clown Maarre, had hij gewoon geen last meer van zijn been of liep hij gewoon door de pijn heen, omdat hij zo blij en vrolijk was dat hij weer naar buiten kon?

Groetjes Joleen

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:34

Het kan best dat jouw paard gewoon door de pijn heen loopt hoor, deed mijn bijrijdpaard helaas ook altijd, dan zag je pas dat er iets was als er ook echt iets vrij ernstigs was Frusty Escala daarentegen is net de prinses op de erwt...als er ook maar iets is loopt madam kreupel, die kijkt dan wel uit om gek te gaan doen...maar over het algemeen zullen ze toch niet zo gauw heel gek doen als dat kwaad kan, maar ja, ik weet het niet zeker...succes iig!!!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:38

Dat deed de pony van een vriendin dus ook.. We gingen een buitenrit maken en die van haar werd op een gegeven moment kreupel, maar ze waren zo opgefokt dat ze maar BLEVEN dribbelen ze was alsnog niet te houden.. Frusty Dan denk je echt stom beest, je hebt hartstikke pijn en nog ga je maar door..
Dus zou idd kunnen.. de een is heel hard voor zichzelf en de ander laat ieder pijntje merken...

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 18:52

Nouja, dan zie ik he morgen wel... Scheve mond\

Bedankt!! Lachen

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:52

Ja, dat kan heel goed. Helaas wel...

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:54

Een paard is een vluchtdier en als hij gewond is, is hij kwetsbaar, ze laten het meestal pas later zien als ze echt niet meer kunnen en dan is het soms nog te laat ook!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 19:07

Mmm, niet leuk. Had toch weer wat hoop dat het beter zou zijn, maar als hij waarschijnlijk gewoon door de pijn heen loopt... Scheve mond\ Verdrietig

Liefs Joleen

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:15

hij kan ook best goed zijn hoor joleen!
want vandaag liep hij weer gewoon normaal
dus zeg alsjeblieft niet de hele tijd dat hij waarschijnlijk toch niet goed is!!!!!okee Verdrietig

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 19:21

Dat zeg ik noujuist wel, want dan valt het altijd mee als hij wel goed is en ben je er op voorbereid dat de kans ook groot is dat hij niet goed is! Verdrietig

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:25

ja maar jij zegt het elke dag ik weet het als je het 1 keer zegt ook wel!!!en ik kan het zelf ookm wel bedenken!!!!!!!!!(als dit een beetje boos overkomt zo bedoel ik het niet) Verdrietig Verdrietig Verdrietig

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 20:38

Paarden kunnen zich inderdaad psychisch voor pijn 'afsluiten'.
Maar in jou geval zal het eerder het geval zijn dat een vrolijk iets de pijn naar de achtergrond heeft verdrijven. Zoals iets als de Ronald Macdonald clowns bij zieke kinderen.. Clown

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 20:45

Kan inderdaad. Probeer het beestje voldoende buiten te laten op stukje waar hij niet al te druk kan doen, zodat hij niet plotseling al zijn energie kwijt moet. Aan de hand stappen kan dan ook beter zijn.
Als hij dan rustiger is, dan kun je wel zien of hij goed loopt... Dus gewoon op later moment nog een keer kijken, en proberen te voorkomen dat hij idioot gaat doen, want dan is hij misschien zo weer kreupel!