nature balance ijzers (hoop)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Icarus45

Berichten: 35
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Leerdam

nature balance ijzers (hoop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 13:38

Ik maak nu al 2 jaar gebruik van nature balance ijzers,omdat Icarus vroeger vrij regelmatig kreupel was en nadat ik met hem op de universiteit was geweest,om hem te laten onderzoeken men mij vertelde dat hij op speciale ijzers moest lopen,omdat hij toch al enige sporen van slijtage vertoonde.(2,en een 3 bij de voorbenen)
Ik was niet zo blij natuurlijk,omdat hij toen nog maar 9 jaar oud was en ik hem absoluut niet weg wilde doen.
Een goed jaar later haalde ik hem uit zijn stal en kon hij niet meer lopen(zijn achterbeen kon niet meer naar voren)dit was na later bleek een fixatie aan zijn knieschijf(achter).
Na een operatie,waarbij een van zijn pezen werd doorgesneden,kon hij weer lopen,en was ook de kreupelheid die hij vroeger toch wel eens had helemaal weg.
De afgelopen jaren na de operatie en het gebruik van nature balance hoefijzers is hij nooit,en ik zeg met nadruk nooit meer kreupel geweest,en heeft hij nog steeds keiharde mooie droge benen,
Nu komt mijn vraag,heeft iemand hier ook mee te maken gehad?,en hoe lopen andere paarden op deze speciale ijzers,ik heb nl ook gehoord dat het per paard nog wel eens verschilt.Wie heeft ook ervaring met kniefixatie/luxatie?
Mijn andere vraag is,hoe voorkom ik dat hij nu nog wel eens met zijn achterijzer tegen zijn voorijzer komt?
Wie heeft hier info over?alvast bedankt

Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:58

Ik heb een hackney onder het zadel gereden die zijn eigen ook ving met zijn ijzers. Ik heb toen lange tijd met springschoenen gereden, als ie zijn eigen ving bezeerde hij zich niet meer. Hij had in het begin ook zijn voorvoet helemaal open getrapt. Na enkele maanden deed hij het niet meer, hij liep toen beter in balans (was echt in de beginperiode dat hij bereden was), en hij had een hekel aan die springschoenen, wellicht heeft dat ook nog meegespeeld! Haha!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:13

Bij mijn paard is ook een van zijn pezen (maar dan in zijn schouder)doorgesneden.. Ook hij heeft veel verschillende ijzers gekregen o.a. Nature balance.. Daar liep hij een tijdje beter op.. Op een gegeven moment was hij weer terug bij af en zij mijn hoefsmid dat dat maar een tijdelijke oplossing was/. Scheve mond

En nu heeft hij weer wat anders.. T blijft gewoon moeilijk

En springschoenen helpen toppie

Icarus45

Berichten: 35
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Leerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 23:23

Bedankt voor jullie reactie,maar ik heb nog een vraag,eigenlijk nog meer vragen,want julie antwoorden roept ook weer vragen op.
Dus als ik het goed begrijp is het ook mogelijk om voor een pees door te snijden,is dit echt een pees of een zenuw?.
De andere vraag is,helpen de springschoenen ook tegen het krom trappen van de hoefijzers voor?
En,mischien dat andere paardenliefhebbers dit ook wel eens meegemaakt hebben,dat het paard op het been,waarvan een van de knieschijf pezen doorgesneden is ook een beetje onstabiel is als ze toevallig op dat been moeten staan?
Icarus met kitty
Afbeelding

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:43

bij mijn paard hebben ze echt de pees doorgesneden in zijn schouder...
en het is logisch dat het paard dan wat onstabieler is want hij/zij mist toch een pees en die spieren daarom heen moeten dat gaan overnemen..