Rare Plekjes op Benen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Rare Plekjes op Benen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 21:26

Ik heb een Fries van 8 jaar toen we hem kregen had hij al veel korstjes op zijn benen. Het worden er alsmaar meer. En sommige zijn gewoon bultjes met een soort gat en daar komt dan ook bloed uit het word steeds meer en best bang dat het straks heel ernstig is het is echt iets heel raars. Zou het iets met mijt of schurft te maken hebben?

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=


Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:31

Zeer ernstige mok naar mijn idee. Friezen zijn daar zeer gevoelig voor. Bij op stal heeft een fries ook erg mok en heeft er nu wild vlees groei door gekregen. Ik zou er een DA naar laten kijken. De benen goed droog houden en de sokken opknippen

Paarden geven mij vleugels op aarde!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:33

In iig wel een DA er naar laten kijken. Als er bloedvergiftiging bijkomt ben je verder van huis.
Hoe lang heb je je paard al?

Je suis Charlie.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 21:48

ik heb hem een jaar maar er is in zijn eerste 7 levensjaren nooit naar gekeken hij heeft dit al van begin maar word steeds erger het zijn zn benen helemaal het is geen mok. Toen wij hem kregen had ie ernstige mok dat is toen door de dierenarts behandeld maar had ie al 7 jaar lang dus ook wild vlees bulten bij zn koten die telkens open gaan maar zijn benen zitten onder de korstjes enzo en zit nu ook bijna bij de singel plek dus het kan geen mok zijn!

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 08:35

mok, kan helemaal naar de buik toe oplopen.
ik heb wel paarden gezien die de achter benen helemaal vol hadden tot aan de staart aan toe..

wat je kan geven is cure-mok van VSM, dat zijn tabletjes die moet je door t voer doen en werkt van binnenuit.

maar kan ook een schimmelinfectie zijn of bacterie die nu bezig is. denk toch weer een goede dierenarts, en dan kijken of je wat op kweek kunt zetten om te kijken welke bacterie actief is..

en smeren? tja betadinezalf of oplossing is een idee

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 10:28

ja die cure-mok krijgt hij al 6 pillen per dag ga vandaag zijn benen goed wassen met betadine shampoo en daarna die plekjes allemaal insmeren met calendulan zalf. Mijn ouders zijn nu nog op vakantie dus als me ma terug komt kijkt ze er ff naar en halen we de DA erbij als het nodig is. Laat vandaag wel ff paar mensen op stal ernaar kijken...

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 10:37

Cure mok dosering is bij een paard 2x daags 6 tabletjes. Je kunt de dosering dus verdubbelen.

Je suis Charlie.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 21:50

Seventy sorry dat ik je neit geloofde het is inderdaad mok! Zij achterbenen waren vandaag helemala dik en stond heel veel spanning op dus als dat morgen nog is moet ik echt de dierenarts bellen...vandaag goed met betadine scrub korstjes eraf gehaald en daarna nog eens met betadine shampoo gewassen morgen zie ik wel weer...

Cassidy ik kan niet tweemaal daags geven want mijn paard staat niet echt in de buurt hij staat kwartier met auto maar ik ben 17 en me ouders zij nu op vakantie dus moet met bus en trein erheen das wel geklep dus 2 keer is teveel want ben anderhalf uur aan het reizen en moet ook werken nog dus geen tijd ervoor om 2x per dag erheen te gaan...1x dosering van 6 pillen per dag lijkt me ook wel voldoende om mee te beginnen...ik ga zowiezo de dierenarts erbij halen..

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, GrapeshotBot, Noukie, Stelvio en 27 bezoekers