tussenpeesblessure

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Flirt

tussenpeesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 15:00

Mijn paard heeft een tussenpeesblessure Huilen . Ik moet nou twee maaden stappen met hem. Kan iemand mij vertellen wat dat nou precies is en wat je wel en niet kan doen met hem.

My little pony The Sweet Chic!!!!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:06

als het goed is moet je dierenarts je dit allemaal al haar fijn uitgelegd hebben, maar je moet denk ik nu 2 maanden stappen, en het opbouwen, bij mijn vorige paard was het tenminste eerste week elke dag 5 minuten stappen, 2e week 10, 3e week 15 en zo tot de 45 minuten..

Cacharel (v. Caretino X Zuenftiger)zz zwaar drachtig van Gunner KS (Belissimo M)
Kaboom W(Sezuan x Caretino) In de opfok
Double - U (v. Wynton X Caretino)Z dressuur

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:17

Tussenpees is verradelijk: het is vaak niet zo warm/dik als de andere pezen bij blessures. Gevaar is dat het dan vaak bij de aanhechting op het bot zit. Je moet je dus echt precies aan het advies van de dierenarts houden, anders kan het afscheuren. Ken een paard die dit ook heeft en die moet minimaal 3 tot 6 maanden stappen. Voor algemene info. over peesblessures: gebruik de zoekfunctie eens - hier zijn al veel topics over met veel/goede info!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:07

Ik wil je niet ontmoedigen, maar een tussenpees doorbloedt nog slechter dan een gewone pees dus heeft ook veel langer de tijd nodig om te genezen. Mijn paard heeft vorig jaar oktober een tussenpees geblesseerd. Ben er circa 8,5 maand mee bezig geweest met stappen, waarvan de laatste 2 maanden ook 5 min draven (dus toen kon ik er ook weer op). Morgen komt de DA voor de (hopelijk) laatste (6e) scan en dan ben ik er meer dan 10 maanden zoet mee geweest.
Heel veel sterkte Ach gut met je paardje.

Bessy B + 7 <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie