dikker been na griffelbeenoperatie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

dikker been na griffelbeenoperatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 11:21

Hoi,

Mijn paard is een anderhalf jaar geleden geopereerd aan zijn achterbeen, griffelbeentje gebroken. Dat is allemaal goed gegaan, loopt weer prima enz enz. Alleen, zijn achterbeen is wel dikker gebleven dan z'n andere achterbeen. Het lijkt wel alsof het been meer vocht vasthoudt. Na het rijden is het been een stuk dunner. Met warmer weer wat dikker dan met kouder weer, dat soort dingen.
Komt dat meer voor? Nogmaals, hij loopt absoluut niet kreupel.

mvg
tines

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:31

Bij Mist was het ook gebroken, niet geopereerd (schone breuk) en er is geen verschil te zien met het andere been, hartstikke droog.

Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:18

Mijn paard heeft het ook, niet erg, maar als het warm is of als ze een tijdje wat meer op stal staat, is dat been altijd ietsje dikker. Het voelt ook ietsje anders aan. Nooit kreupel aan geweest, ik heb in het begin wel wat geprutst met azijnbandages en klei, maar het werd er niet anders van. Ik maak me er al tijden niet meer druk over, paard is supergezond, nu 12 jaar en geopereerd (achterbeen, er is een stukje uitgehaald) toen ze 5 was.

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 13:02

Hoi Kendra,

Precies hetzelfde dus, bij mijn paard hebben ze ook een stukje weggehaald. Ik was een beetje bang dat ik iets niet goed had gedaan met de revalidatie en hij daardoor nu een iets dikker been heeft. Ik wilde mezelf even geruststellen Knipoog Ik heb overigens precies gedaan wat de veearts heeft voorgeschreven.

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 13:33

nog meer mensen ervaring hiermee?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:39

Je hebt het wel vaker dat een been wel oploopt en het andere niet. Als het na het werk weer weg trekt zou ik me geen zorgen maken. Zou kunnen dat dit met de operatie te maken heeft en daardoor de doorbloeding minder goed werkt c.q. wat sneller vocht vast houdt.
Dan heeft hij het zeker niet als hij in de wei loopt, maar alleen op stal?

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 00:34

ja, hij heeft het alleen als hij een tijdje op stal heeft gestaan. Na het rijden is het been net zo dun als het andere.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 00:41

heeft die van mij ook. als ze langer op stal moet staan wordt dat been ook dikker, maar na beweging gaat het ook weer weg, dus geen zorgen maken hoor.
groetjes mjet

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 01:01

OK, ik wilde het even zeker weten. Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
tines